دیدار بنت با وزرای دفاع و خارجه آمریکا؛ بلینکن: مشتاق حل مشترک مساله هسته‌‌ای ایران هستیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای بلینکن در این دیدار از اشتیاق واشنگتن برای رسیدگی به تمامی چالش‌های مشترک دو کشور آمریکا و اسرائیل به ویژه پرونده هسته‌ای ایران و مسائل امنیتی منطقه از جمله ایران خبر داد و افزود: «ایالات متحده مشتاقانه آماده کمک به تقویت روابط اسرائیل و کشورهای منطقه است.»

آگهی

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که میزبان نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در اولین سفر رسمی او به ایالات متحده بود، تاکید کرد:«تعهد آمریکا به حفظ و تامین امنیت اسرائیل غیرقابل تغییر است.»

نخست وزیر اسرائیل نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن راهبرد بهبود روابط تل‌آویو و واشنگتن برای دولت جدید این کشور، گفت: «اسرائیل متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا ندارد.»

در مقابل، آقای بلینکن هم از اشتیاق واشنگتن برای رسیدگی به تمامی چالش‌ها و مسايل مشترک دو کشور آمریکا و اسرائیل به ویژه پرونده هسته‌ای ایران و مسائل امنیتی منطقه از جمله ایران خبر داد و افزود: «ایالات متحده مشتاقانه آماده کمک به تقویت روابط اسرائیل و کشورهای منطقه است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین با یادآوری اهمیت روابط با فلسطینی‌ها بار دیگر راهکار تشکیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی را الگوی مطلوب دولت آقای بایدن برای حصول صلح در منطقه دانست.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه سفر خود به واشنگتن با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده نیز دیدار کرد. آقای آستین نیز همچون وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود با آقای بنت بر تعهد آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

ابعاد تهدیدآمیز برنامه هسته‌ای ایران و حمایت این کشور از تروریسم و ​​تجاوز دریایی نیز از محورهای مورد گفتگوی دو طرف در این دیدار بوده است.

وزیر دفاع آمریکا و نخست وزیر اسرائیل در پایان این دیدار در مورد همکاری دو جانبه در خصوص سامانه پدافند هوایی و موشکی و مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین به توافق رسیدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

نخست وزیر اسرائیل در ادامه سفر خود به آمریکا روز پنجشنبه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد. آقای بنت پیش از سفر به ایالات متحده گفته بود که در جریان نخستین سفر خود به آمریکا طرح جدیدی را برای مقابله با ایران به رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد خواهد کرد.

مطابق گمانه‌زنی رسانه‌ها این طرح بر این محور اصلی متکی است که با پیشبرد‌های اخیری که در برنامه هسته‌ای ایران رخ داده، دیگر احیای برجام ضامن رفع نگرانی‌های جهانی در مورد فرجام این برنامه نخواهد بود لذا لزوم حصول توافقی دیگر همزمان با تشکیل اتحادی منطقه‌ای و بین‌المللی برای افزایش فشار بر ایران و محدود کردن فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور ضروری است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۲۵ سالگی تصویب پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای: جهان بدون یک معاهده لازم‌الاجرا هم امن‌تر شده است

لاپید از مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب لایحه کمک یک میلیارد دلاری به گنبد آهنین اسرائیل تشکر کرد

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد