قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح در ۳ ماه گذشته صعود کرد

بیت‌کوین
بیت‌کوین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بهای بیت‌کوین که در آوریل گذشته صعود به قله ۶۴ هزار دلاری را نیز تجربه کرده بود، طی ماه‌های ژوئن و ژوئیه روندی نزولی به خود گرفت و حتی به پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار تنزل کرد.

آگهی

قیمت بیت‌کوین صبح روز دوشنبه برای نخستین بار در ۳ ماه گذشته از مرز ۵۰ هزار دلار فراتر رفت.

بهای بیت‌کوین که در آوریل گذشته صعود به قله ۶۴ هزار دلاری را نیز تجربه کرده بود، طی ماه‌های ژوئن و ژوئیه روندی نزولی به خود گرفت و حتی به پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار تنزل کرد. کارشناسان تشدید سختگیری بانک‌های مرکزی جهان و به ویژه چین در مورد معاملات متکی به رمزارز‌ها را دلیل اصلی این افت عنوان کرده‌اند.

با این حال، بازار رمزارزها طی روزهای اخیر با انتشار دو خبر مثبت مواجه شد. نخست آن که کوین‌بیس(Coinbase) که یک بستر امن معاملات رمزارزهاست، اعلام کرد که قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار رمزارز به اقلام ترازنامه خود اضافه کند و ۱۰ درصد سود خود را نیز به تقویت سبد رمزارزهایش اختصاص می‌دهد. 

همچنین پی‌پل(PayPal) که شرکت واسطه مبادلات مالی در جهان است، از راه‌اندازی خدمات خرید و فروش رمزارزها در بریتانیا خبر داد. 

در نتیجه، قیمت هر بیت‌کوین صبح روز دوشنبه با ۲.۶۸ درصد افزایش به ۵۰ هزار و ۱۷۵ دلار رسید که بالاترین قیمت از ۱۳ مه گذشته به شمار می‌رود. همزمان بهای سایر رمزارزهای پرطرفدار بازار از جمله اتریوم هم ۳.۱۸ درصد بالا رفت و به سه هزار و ۳۴۳ دلار سید. 

ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده روز یکشنبه بیش از ۲.۱۴ تریلیون دلار بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی بانک‌ها از انتشار ارز دیجیتالی بانک‌ مرکزی؛ خطر ورشکستگی چقدر جدی است؟

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

تلاطم در بازار رمزارزها پس از ثبت ۱۳ اتهام علیه صرافی بایننس و مدیرعامل آن در آمریکا