«سقوط چند نفر» از هواپیمای آمریکایی در کابل؛ «در چرخ بقایای انسانی کشف شد»

فرودگاه کابل
فرودگاه کابل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به گزارش‌ها دقایقی پس از برخاستن هواپیمای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل دستکم سه نفر از بدنه و چرخ‌های هواپیما سقوط کردند و جان باختند.

آگهی

تصاویری که روز دوشنبه از لحظات برخاستن یک فروند هواپیمای باری ارتش ایالات متحده از باند فرودگاه کابل، پایتخت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد احتمالا به یکی از نمادهای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تبدیل خواهد شد.

در این تصاویر صدها نفر به دنبال سقوط کابل طالبان و به امید ترک افغانستان در کنار هواپیمای C-17A نیروی هوایی در حال دویدن هستند. گروهی از آنها نیز به بدنه و چرخ های هواپیمای در حال حرکت آویزان شده اند.

این تصاویر که در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشت از نظر بسیاری از کاربران نشان دهنده اوج درماندگی شهروندانی است که با به قدرت رسیدن طالبان در کابل یا احساس خطر فوری می کنند و یا برای خود آینده ای در افغانستان متصور نیستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به گزارش ها دقایقی پس از برخاستن هواپیما از فرودگاه کابل دستکم سه نفر از بدنه و چرخ های هواپیما سقوط کردند و جان باختند. در تصاویری که لحظاتی پس از برخاستن هواپیما به ثبت رسیده است سقوط آنها دیده می شود.

خبرگزاری آسواکا در افغانستان با انتشار تصاویری از کشف اجساد قربانیان این حادثه گزارش داد: «ساکنان محلی اجساد سه مردی را پیدا کردند که به چرخ های هواپیمایی که از فرودگاه کابل برخاست آویزان شده بودند. آنها پس از برخاستن هواپیما در نزدیکی محله خیرخانه در کابل به زمین افتادند.»

تصاویر دیگری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است صدها نفر را در حال دویدن بر روی باند فرودگاه کابل همزمان با شلیک تیر هوایی از سوی نظامیان آمریکا نشان می دهد.

«کشف بقایای انسانی در چرخ هواپیما»

از سوی دیگر روزنامه «واشنگتن پست» و پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» به نقل از منابع خود گزارش دادند که دستکم یک نفر در یکی از چرخ های هواپیما گیر افتاده بود.

بنا به همین گزارش ها هنگام فرود هواپیما در چرخ آن «بقایای انسانی» کشف شد. این هواپیما پس از ترک کابل به دلیل «انسداد چرخ فرود» که به طور موقت آن را غیرقابل استفاده کرده بود مجبور به فرود اضطراری در «یک کشور ثالث و نزدیک» شد.

بقایای جسد فردی که بر اثر گیر کردن در چرخ هواپیما جان خود را از دست داد پس از این فرود اضطراری کشف شد.

پنتاگون تاکنون به هرج و مرج روز دوشنبه در فرودگاه کابل واکنشی نشان نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت به عصر «امارت اسلامی افغانستان»؛ از رهبران کلیدی طالبان چه می‌دانیم؟

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد