آیا واکسن‌ کرونا شانس باردارشدن را کاهش می‌دهد؟

تزریق واکسن کرونا به یک زن باردار در اروگوئه
تزریق واکسن کرونا به یک زن باردار در اروگوئه Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرکز اروپایی کنترل بیماری‌ها و پیشگیری از آنها به زنان باردار توصیه کرده‌ است واکسن بزنند، چراکه براساس پژوهش‌های اخیر، در صورت ابتلا به کرونا، احتمال بیماری شدید، بستری‌شدن و مرگ در آنها بیشتر است.

آگهی

آيا واکسن‌های ضد کووید-۱۹ تأثیری بر شانس باردارشدن افراد دارند؟ خیر، فعلا هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد هیچ نوع واکسنی، از جمله واکسن‌های کووید-۱۹، تأثیری بر باردارشدن دارند.

کارشناسان پزشکی می‌گویند هیچ توجیه زیست‌شناختی در کار نیست که تزریق واکسن بر بارداری تأثیری بگذارد و نتایج تحقیقات میدانی نیز این نظر را تقویت می‌کند.

در آزمایش اخیر شرکت فایزر، به دو گروه از زنان خواستار بارداری جداگانه واکسن و مایع خنثی تزریق شد، و میزان بارداری در هر دو گروه شرکت‌کننده یکسان بود.

همچنین پژوهشگران دانشگاه ییل آمریکا که اخیرا مشغول بررسی تأثیرات واکسن‌های ضدکووید بر تغییر عادت ماهانه زنان هستند می‌گویند که در آزمایش‌های خود هیچ نکته‌ای دال بر کاهش توان باروری در اثر تزریق واکسن نیافته‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر مرکز اروپایی کنترل بیماری‌ها و پیشگیری از آنها به زنان باردار توصیه کرده‌ است واکسن بزنند، چراکه براساس پژوهش‌های اخیر، در صورت ابتلا به کرونا، احتمال بیماری شدید، بستری‌شدن و مرگ در آنها بیشتر است.

پژوهش‌های همین مرکز نشان می‌دهد که هزاران زن بارداری که واکسن زده‌اند حاملگی و زایمان عادی داشته‌اند و کارشناسان توصیه می‌کنند که نباید واکسیناسیون کووید را به دلیل میل به بارداری یا آغاز درمان‌های مربوط به باروری به تعویق انداخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اثرات منفی کرونا بر بارداری زنان بیش از آن چیزی است که تصور می‌شود

قرص‌های‌ ضد بارداری و واکسن آسترازنکا؛ محققان نظریه‌های جدید را بررسی می‌کنند

پیشرفتی بسیار بزرگ در درمان ناشنوایی مادرزادی کودکان با ژن درمانی