پرونده جنجالی مصطفی حسن در نروژ؛ دادگاه حکم اخراج جوان ۱۸ ساله را باطل کرد

مصطفی حسن، جوان ۱۸ ساله در نروژ
مصطفی حسن، جوان ۱۸ ساله در نروژ Copyright EBU
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات نروژ پیش از این مادر مصطفی حسن و دو برادر او را اخراج کرده بودند. آنها دلیل تصمیم خود مبنی بر اخراج این جوان ۱۸ ساله را ارائه «اطلاعات نادرست» از سوی مادرش هنگام مهاجرت به نروژ عنوان می‌کردند.

آگهی

دادگاهی در اسلو، پایتخت نروژ تصمیم شورای تجدیدنظر مهاجرت در این کشور مبنی بر اخراج مصطفی حسن، جوان ۱۸ ساله ای را که در سال ۲۰۰۸ به همراه خانواده اش از اردن به نروژ مهاجرت کرده بود باطل کرد. 

به این ترتیب پرونده مصطفی حسن که بازتاب رسانه ای زیادی پیدا کرده بود بار دیگر از سوی شورای تجدیدنظر مهاجرت بررسی خواهد شد. اجازه اقامت مصطفی حسن پس از چهار سال زندگی در نروژ دیگر تمدید نشد و در نهایت مقامات این کشور در سال ۲۰۱۹ دستور اخراج او را صادر کردند. 

دلیل این تصمیم ارائه «اطلاعات نادرست» از سوی مادر مصطفی حسن هنگام مهاجرت به نروژ عنوان شده بود. شورای تجدیدنظر مهاجرت در نروژ بر این باور بود که مادر مصطفی حسن درباره ملیت خود «اطلاعات نادرست» عنوان کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مصطفی حسن پس از اعلام حکم دادگاه اسلو گفت: «زبانم بند آمده است! بالاخره! این شروع یک شانس بزرگ برای من است که می تواند به خیلی ها کمک کند و محدود به من نیست.»

مادر مصطفی حسن که اصالت فلسطینی دارد در اردن ازدواج کرده بود. او هنگام مهاجرت ملیت خود و خانواده اش را «فلسطینی» اعلام کرد. مقامات نروژ پیش از این مادر مصطفی حسن و دو برادر او را اخراج کرده بودند. 

در شکایتنامه ای که مصطفی حسن به دستگاه قضایی نروژ ارائه کرده بود بر معیار دوگانه در تصمیم گیری در مورد او و برادر دیگرش که یک سال از او بزرگتر است تاکید شده بود. 

گروه هایی در حمایت از مصطفی حسن در شبکه های اجتماعی شکل گرفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش پینک به جریمه تیم نروژ برای نپوشیدن بیکینی: افتخار می‌کنم به قوانین جنسیت‌زده اعتراض کردید

نروژ درخواست پناهندگی دگرباشان جنسی را در اولویت قرار می‌دهد

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت