برای نخستین بار در اروپا از بالون برای کشف کانون‌ آتش‌سوزی‌ جنگلی استفاده شد

عکس تزئینی از مهار آتش در بوته زارهای جنوب فرانسه
عکس تزئینی از مهار آتش در بوته زارهای جنوب فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتش‌نشان‌های مارسی در جنوب فرانسه بالونی را بر فراز بوته‌زارهای این شهر با هدف تشخیص اولیه شعله‌های آتش در این مناطق به پرواز درآوردند.

آگهی

آتش‌نشان‌های مارسی در جنوب فرانسه بالونی را بر فراز بوته‌زارهای این شهر با هدف تشخیص اولیه شعله‌های آتش در این مناطق به پرواز درآوردند.

در این روش که برای اولین بار در اروپا استفاده می‌شود، آتش‌نشان‌ها دو دوربین «دید در روز» و «دید در شب» را در بالونی که با گاز هلیوم پر شده تا ارتفاع ۶۰۰ متر در بالای بوته زارها به پرواز در می‌آورند.

دوربین‌هایی که در بالون نصب شده‌اند می‌توانند اولین شعله‌های آتش‌سوزی را از ده کیلومتری تشخیص دهند و در صورت شعله‌ور شدن آتش، آن را تا ۱۴ متر تحت نظر داشته باشند.

استفاده از بالون با هدف تشخیص اولین شعله‌های آتش برای اولین بار در ماه ژوئیه توسط آتش‌نشان‌های دریایی مارسی به مدت سه هفته آزمایش شد.

این بالون با ۱۳ متر طول و ۶ متر عرض که از شرکت «آ ان اس او» در سیوتا اجاره شده تاکنون توانسته است با تشخیص اولین شعله‌های آتش، از شعله‌ور شدن آنها و گسترش دامنه آتش جلوگیری کند.

تصاویری که دوربین های نصب شده در بالن ثبت می‌کنند از طریق فیبر نوری به کامپیوتر آتش‌نشان‌ها ارسال می‌شود. به این ترتیب آتش‌نشان‌ها می‌توانند به طور مستقیم صحنه را مشاهده کرده و جهت دوربین‌ها را تنظیم کنند.

یکی از مسئولان ارشد یگان آتش‌نشانی دریایی با بیان این که استفاده از بالون برای مهار آتش یکی از اولین‌ها در اروپا است، گفت: «ما به دنبال حداکثر استفاده از توان ردیابی و پیگیری آتش هستیم.»

او در خصوص برتری استفاده از بالون نسبت به هواپیمای بدون سرنشین گفت: «این بالون می‌تواند به مدت ده روز متوالی حتی با وجود بادهایی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بر فراز منطقه ثابت باقی بماند.»

این مقام مسئول در آتش نشانی گفت که آن‌ها در یک دوره آزمایشی هستند اما امیدوارند که بتوانند با استفاده از این بالون به طور ثابت و بدون حضور انسان از مناطق تحت نظر حفاظت کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

استراتژی استفاده از بالون برای مهار آتش این است که هر چه زودتر مبدأ آتش سوزی تشخیص داده شود. به این ترتیب آتش‌نشان‌ها با تجزیه و تحلیل تصاویر هوایی به دست آمده، این امکان را خواهند داشت که وسائل مورد نیازشان را با توجه به موقعیت آماده کنند.

گزارش‌‌ها از شهر مارسی حاکی است که آتش‌سوزی های طبیعی در جنوب فرانسه، پوشش گیاهی این منطقه را تهدید می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریزش مرگبار ساختمان‌ها در مارسی فرانسه؛ سه ساختمان دیگر تخریب شد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت