افزایش آمار تلفات سیل در چین؛ ده‌ها قربانی در هند بر اثر رانش زمین

سیل در مرکز چین
سیل در مرکز چین Copyright ای پی
Copyright ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بارش باران‌های شدید همچنین سبب جاری شدن سیلاب در مناطق کم ارتفاع غرب هند شده و ارتباط میان صدها روستا را قطع کرده است.

آگهی

شمار قربانیان سیل و بارش کم‌سابقه باران در استان هنان واقع در مرکز چین روز جمعه به بیش از ۵۰ نفر افزایش یافت.

شهر ژنگژو در استان هنان چین از ابتدای هفته جاری دستخوش تغییرات جوی ناگهانی و در معرض باران‌های شدید موسمی قرار گرفت که زمینه جاری شدن سیلابی کم سابقه را در این شهر و مناطق اطراف آن فراهم کرد.

شدت بارندگی به حدی بود که گفته می‌شود این شهر طی سه روز شاهد ریزش بارانی به میزان یک سال بارندگی بود. سیلاب در این بخش از مرکز چین که گفته می‌شود در شصت سال اخیر بی‌سابقه بوده همچنین بسیاری از شهروندان را مجبور به تخلیه منازل مسکونی خود کرده است.

دیگر بخش‌های مرکزی چین نیز از این تغییرات جوی بی نصیب نماندند و در برخی مناطق دیگر استان هنان حجم زیادی از آب و گل و لای خیابان‌ها و معابر را فرا گرفت.

مقامات محلی در حالی روز جمعه از افزایش تلفات این سیلاب به ۵۱ نفر خبر دادند که رسانه‌های چینی پیشتر شمار قربانیان را ۳۳ نفر اعلام کرده بودند.

اغلب تلفات گزارش شده اما به شهر ژنگژو، مرکز استان هنان، سومین استان پرجمعیت چین مربوط می‌شود؛ جایی که غرق و واژگون شدن یک واگن مترو در روز سه‌شنبه دست کم دوازده کشته برجای گذاشت.

این سیلاب کم سابقه همچنین سبب شده تا نزدیک به ۴۰۰ هزار تن از ساکنان مناطق حادثه دیده در مرکز چین مجبور به تخلیه محل زندگی خود شوند و بر اساس تخمین‌های اولیه حدود ۶۵.۵ میلیارد یوان، معادل هشت و نیم میلیارد یورو خسارت به جای گذاشته است.

فرانس‌پرس با انتشار گزارشی به نقل خبرنگار خود در محل اعلام کرد که در کلان‌شهر ژنگژو با دست کم ۱۰ میلیون جمعیت، آتش‌نشانان و ماموران امدادی روز جمعه همچنان مشغول تخلیه آب از خیابان‌ها و دیگر معابر شهر بودند.

رانش زمین در هند بیش از ۳۰ کشته به جای گذاشت

از سوی دیگر ریزش باران‌های شدید موسمی در همسایگی چین نیز منشا جاری شدن سیل و رانش زمین در هند شد که طی آن دست کم ۳۶ نفر جان خود را از دست دادند.

یک مقام محلی در بمبئی روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که رانش زمین در غرب هند علاوه بر به جای گذاشتن دست کم ۳۶ کشته ده‌ها نفر را نیز مفقود کرده است.

منبع یاد شده یادآور شد که بخش رایگاد واقع در ایالت مهاراشترا که بمبئی مرکز آن است روز پنجشنبه شاهد سه رانش زمین بوده است.

به گفته این مقام محلی دست کم ۳۵ تا ۴۰ نفر در پی این حادثه به دام افتاده و امدادگران تلاش دارند تا آنها را از مخمصه رها کنند.

این در حالیست که برخی منابع شمار کشته شدگان سیل و رانش زمین در ایالت مهاراشتر را دست کم ۵۱ نفر عنوان کرده و باران‌های موسمی سیل‌آسا را منشا این حادثه عنوان کرده‌اند.

بارش باران‌های شدید همچنین سبب جاری شدن سیلاب در مناطق کم ارتفاع غرب هند شده و ارتباط میان صدها روستا را قطع کرده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود که نیروی دریایی و هوایی ارتش در هند برای کمک به هزاران نفر از حادثه‌دیدگان وارد میدان شده‌اند.

ریزش باران‌های شدید موسمی طی ماه‌های ژوئن تا سپتامبر در بخشی از مناطق غربی هند معمول است و این باران‌ها اغلب با طغیان رودخانه‌ها، سیلاب و رانش زمین همراه می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل در مرکز چین ۱۶ کشته و ده‌ها هزار آواره بر جای گذاشت

تصاویری از خسارت سیل ویرانگر در آلمان که جان دست کم ۱۶۰ نفر را گرفت

تصاویری از هلند؛ سیل زندگی ساکنان چندین شهر جنوبی را مختل کرد