تزریق ۴۲۴ هزار دُز واکسن کرونا؛ شمار مبتلایان روزانه در ایران به رکورد بی‌سابقه رسید

بیمارستان شهدای تجریش، تهران
بیمارستان شهدای تجریش، تهران Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با تزریق ۴۲۴ هزار دُز واکسن کرونا، شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید-۱۹ در ایران روز سه‌شنبه و با شناسایی ۲۷ هزار و ۴۴۴ بیمار جدید با بالاترین سطح از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ایران رسید.

آگهی

شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید-۱۹ در ایران روز سه‌شنبه و با شناسایی ۲۷ هزار و ۴۴۴ بیمار جدید با بالاترین سطح از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ایران رسید.

وزارت بهداشت ایران پیش از این در ۱۴ آوریل(۲۵ فروردین) از ثبت رکورد ۲۵ هزار و ۵۸۲ مبتلای روزانه به بیماری کووید-۱۹ خبر داده بود. تا کنون در مجموع تنها طی ۴ روز تعداد بیماران شناسایی شده بالاتر از ۲۵ هزار مورد گزارش شده بود که این رقم روز سه‌شنبه به اوج تازه‌ای دست یافت.

گزارش وزارت بهداشت ایران همچنین نشان می‌دهد که تعداد افراد بستری شده نیز با افزایش ۱۰.۸ درصدی از دو هزار و ۷۴۰ نفر در روز دوشنبه به سه هزار و ۳۶ نفر در روز سه‌شنبه رسید. در همین مدت، تعداد جانباختگان ناشی از این بیماری نیز از ۲۱۳ تَن به ۲۵۰ نفر افزایش یافته است. بدین ترتیب شمار فوتی‌های ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته نیز به بیشترین رقم از سوم خرداد رسید.

در همین حال، با افزوده شدن ۶۱ نفر دیگر، چهار هزار و ۴۴۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایران به دلیل وخامت شرایط بالینی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور بستری هستند. از این نظر ایران پس از کشورهای هند، برزیل، کلمبیا، آمریکا، مکزیک و آرژانتین دارای بیشترین تعداد بیماران حاد کرونایی است.

حسین کرمانپور، یک پزشک اورژانس روز سه‌شنبه در توصیف شرایط حاکم بر بیمارستان‌های تهران به خبرگزاری ایسنا گفته است: «در حال حاضر بیمارستان‌ها پُر، نگران کننده و خسته کننده هستند و روزانه ده‌ها تماس داریم که دنبال تخت برای بستری بیمار هستند و حتی گاهی کف اورژانس هم پتو پهن می‌کنند که بیمار نرود.»

کرمانپور افزود:«در تهران صف طویلی است و در شهرستان‌ها هم به نظر نمی‌رسد که بهتر از اینجا باشد.»

او خاطرنشان کرد که طی روزهای اخیر بیشتر جوانان گرفتار موارد حاد بیماری کووید-۱۹ می‌شوند.

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ایران روز دوشنبه و در پی عبور تعداد بستری‌ها در تهران از مرز ۸۰۰۰ نفر در روز و مراجعان سرپایی روزانه از سطح ۲۰ هزار نفر دستور تعطیلی شش روزه پایتخت را صادر کرد. همزمان با استان تهران، استان البرز نیز مشمول تعطیلی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و کسب و کارهای پرخطر شد.

افزون بر تهران و کرج، ۱۶۷ شهر دیگر ایران نیز کشور در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا و به ویژه نوع جهش‌یافته آن، دلتا، قرار دارند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت بهداشت ایران همچنین روز سه‌شنبه از تزریق ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ دُز واکسن طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که شمار افرادی که در ایران دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به ۶ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر(معادل ۸.۲ درصد جمعیت) رسیده و تا کنون دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۹۸ نفر(معادل ۲.۷ درصد جمعیت) نیز با تزریق دُز دوم به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند که در مقایسه با روز دوشنبه ۲۵ هزار و ۹۳۹ نفر افزایش یافته است.

بدین ترتیب در شبانه روز گذشته بیش از ۴۲۴ هزار و ۲۴۱ دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده، با این وجود ایران به دلیل تاخیر در واردات واکسن به دلیل اصرار مقام‌های ارشد حکومت بر تولید داخلی واکسن، در حال حاضر در مقایسه با کشورهای منطقه همچون ترکیه، عربستان، امارات عربی متحده، کویت و بحرین از پایین‌ترین سطح واکسیناسیون عمومی کرونا بسیار پایین‌تری برخوردار است؛ چنان در ترکیه که دارای جمعیتی نزدیک به ایران است تا کنون افزون بر ۴۷ درصد جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ایران؛ شمار ابتلا و بستری روزانه به بالاترین سطح از زمان آغاز همه‌گیری رسید

سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع گسترده کرونا از پاکستان تا مراکش هشدار داد

وضعیت قرمز آب و برق در ایران همزمان با پیشروی کرونا؛ دولت: یک ماه شرایط اضطراری داریم