مهمانداران لوفت‌هانزا دیگر به «خانم‌ها و آقایان» خوشامد نمی‌گویند

لوفت‌هانزا
لوفت‌هانزا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان چند شهر بزرگ این کشور از جمله برلین، مونیخ و هامبورگ نیز اعلام کردند که از این پس در شبکه‌های حمل و نقل همگانی خود استفاده از لفظ آلمانی «شوارتزفارن» یا «سیاه‌سواری» را که برای توصیف سفر بدون خریدن بلیط به کار می‌رود، ممنوع کرده‌اند.

آگهی

لوفت‌هانزا، بزرگ‌ترین گروه هواپیمایی اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که به خاطر احترام به افراد بی‌جنسیت یا دوجنسیتی از این پس مهماندارانش برای خوشامدگویی از لفظ «خانم‌ها و آقایان» استفاده نخواهند کرد.

سخنگوی این شرکت آلمانی به خبرگزاری فرانسه گفت این اقدام به منظور ایجاد احساس خوشامدگویی به کلیه مسافران داخل هواپیما از جمله مسافرانی است که الزاما جنسیت مرد یا زن ندارند.

وی گفت به خدمه این شرکت هواپیمایی آموزش داده می‌شود تا سلام و خوشامدی را که شامل همه مسافران باشد انتخاب کنند و افزود که این الفاظ می‌تواند عبارت از یک «میهمانان عزیز» یا «صبح بخیر/عصر بخیر» ساده باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این سیاست جدید که قرار است به تدریج و مرحله به مرحله انجام شود به جز شرکت آلمانی لوفت‌هانزا در خطوط هواپیمایی سوئیس، اتریش، بروکسل و یورووینگز اعمال خواهد شد.

لوفت‌هانزا گفته این تصمیم را به منظور «ارزش برابر نهادن برای همه مسافران هواپیما» و در ادامه گفتمانی گرفته است که «به درستی در جامعه مطرح شده» و محور آن به رسمیت شناختن جنسیت غیر باینری یا غیردودویی افراد است.

افراد با جنسیت «غیردودویی» یا جنسیت «کوییر» که در انگلیسی به آنها نان‌باینری یا ان‌بی نیز گفته می‌شود، افرادی هستند که هویت جنسیتی خود را منحصراً مرد یا زن نمی‌دانند.

آلمان با جامعه‌ای که به طور فزاینده‌ای تکثرگرا و چند فرهنگی می‌شود، یکی از نخستین کشورهایی است که به جریان بین‌المللی اهمیت دادن به دگرباشان با هویت‌های مختلف جنسیتی پیوسته است.

در روزهای اخیر نیز مسئولان چند شهر بزرگ این کشور از جمله برلین، مونیخ و هامبورگ اعلام کردند که از این پس در شبکه‌های حمل و نقل همگانی خود استفاده از لفظ آلمانی «شوارتزفارن» یا «سیاه‌سواری» را که برای توصیف سفر بدون خریدن بلیط به کار می‌رود، ممنوع کرده‌اند. آنها می‌گویند شکایات زیادی از مردم دریافت کرده‌اند مبنی بر این که این عبارت، «نژادپرستانه» است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رژه افتخار دگرباشان در بسیاری از شهرهای اروپا برگزار شد

نخست‌وزیر هلند: مجارستان با قانون ضد دگرباشان جنسی دیگر جایی در اتحادیه اروپا ندارد

قوانین ضد دگرباشی جنسیِ دولت مجارستان؛ ۱۷ رهبر اتحادیه اروپا واکنش مشترک نشان دادند