ایتالیا در انتظار نتیجه مسابقه بلژیک و پرتغال؛ آیا رونالدو امشب رکورد دایی را می‌شکند؟

کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آن چه که حساسیت بازی بلژیک و پرتغال را برای فوتبال‌دوستان ایرانی دو چندان کرده، تلاش کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی و کاپیتان تیم ملی این کشور برای شکستن رکورد علی دایی، بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی ایران است.

آگهی

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ یکشنبه شب با برگزاری دیدار تیم‌های هلند-جمهوری چک و بلژیک-پرتغال پیگیری می‌شود.

برنده دیدار هلند-جمهوری چک در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف دانمارک خواهد رفت که شب گذشته با نتیجه چهار بر صفر از سد ولز گذشت. همچنین پیروز رقابت دو تیم پرتغال و بلژیک در مرحله بعدی حریف ایتالیا خواهد بود که شنبه شب موفق شد در وقت‌های اضافه دو بر یک اتریش را شکست دهد.

اما آن چه که حساسیت بازی بلژیک و پرتغال را برای فوتبال‌دوستان ایرانی دو چندان کرده، تلاش کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی و کاپیتان تیم ملی این کشور برای شکستن رکورد علی دایی، بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی ایران است. هر چند این دو فوتبالیست صاحب‌نام در رکورد به ثمر رساندن ۱۰۹ گل ملی برابر شده‌اند ولی رونالدو این شانس را دارد که در بازی یکشنبه شب به تنهایی در صدر برترین گلزنان ملی تاریخ فوتبال قرار گیرد و از علی دایی سبقت بگیرد.

رونالدوی ۳۶ ساله ۱۰۹ گل خود را در ۱۷۸ بازی ملی به ثمر رسانده است ولی علی دایی این میزان گل را در ۱۴۹ بازی ملی بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ به ثمر رسانده بود.

البته اگر تیم پرتغال امشب بدون این که پای رونالدو به گل‌زنی باز شود، از بلژیک شکست بخورد و از دور مسابقات یورو ۲۰۲۰ حذف شود، رکورد مشترک او با علی دایی تا برگزاری دور دیگری از مسابقات ملی تیم پرتغال بدون تغییر خواهد ماند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بازی دو تیم پرتغال و بلژیک از ساعت ۲۱ به وقت اروپای مرکزی و ۲۳:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد. از ساعت ۱۸ به وقت اروپای مرکزی و ۲۰:۳۰ به زمان ایران نیز دو تیم هلند و جمهوری چک به مصاف یکدیگر می‌روند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش رونالدو به شکست در مقابل صربستان: بهانه‌ای نیست، پرتغال در راه قطر خواهد بود

منچستر یونایتد برای انتقال کریستیانو رونالدو با یوونتوس به توافق رسید

یورو۲۰۲۰؛ تکلیف گروه چهارم مسابقات با صعود انگلیس و کرواسی مشخص شد