انتقاد تند وزیر بازرگانی هند از غول‌های تجارت الکترونیک آمریکایی

وزیر بازرگانی هند
وزیر بازرگانی هند Copyright Altaf Qadri/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیوش گویال، وزیر تجارت هند با انتقاد شدید از غول‌های تجارت الکترونیک ایالات متحده آمریکا نظیر آمازون و والمارت، این شرکت‌های عظیم را به تکبر و نادیده گرفتن قوانین محلی با ارائه خدمات با قیمت‌های بسیار پایین متهم کرد.

آگهی

پیوش گویال، وزیر تجارت هند با انتقاد شدید از غول‌های تجارت الکترونیک ایالات متحده آمریکا نظیر آمازون و والمارت، این شرکت‌های عظیم را به تکبر و نادیده گرفتن قوانین محلی با ارائه خدمات با قیمت‌های بسیار پایین متهم کرد.

آقای گویال شنبه شب در یک برنامه آنلاین گفت: «شماری از شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک به هند آمده اند و قوانین این کشور را نقض کرده اند. وی تاکید کرد که ملاقات‌های بسیاری با نمایندگان شرکت‌های آمریکایی داشته است و آن‌ها «متکبرانه برخورد می‌کنند.»

این مقام دولت ملی‌گرای دولت هند مستقیما به آمازون و والمارت اشاره نکرد اما این دو گروه، کمپانی‌های اصلی فعال در تجارت الکترونیک در هند هستند. انتقاد از غول‌های آمریکایی تجارت الکترونیک در حالی بیان می‌شود که بسیاری از بازرگانان و صاحبان کسب و کارهای کوچک در هند رقبای بزرگ را به نقض قوانین داخلی و اصول رقابت آزاد متهم می‌کنند و از دولت می‌خواهند تا به نفع بازیگران داخلی وارد عمل می‌شود. تاجران هندی اخیرا در نامه‌ای به ناراندا مودی، نخست وزیر، غول‌های تجارت الکترونیک را به تحقیر این کشور در قامت یک «جمهوری موزی» [اصطلاحی برای توصیف کشورهای بی‌قانون و ناکارآمد و فاسد] متهم کردند. 

وزیر بازرگانی هند غول‌های تجارت الکترونیک را به عدم همکاری با کمیسیون رقابت هند متهم کرد و از رویکرد آن‌ها در برابر دادگاه‌های این کشور انتقاد کرد. این دو شرکت پس از آنکه یکی از محاکم هندی دعوای آن‌ها علیه کمیسیون رقابت را رد کرد، به این تصمیم در یک دادگاه تجدید نظر شکایت کرده اند. آقای گویال می‌گوید اگر این کمپانی‌ها کار خود را به درستی انجام می‌دهند، چه وحشتی از تحقیق درباره فعالیت‌هایشان دارند. 

دولت هند اخیرا لایحه جدیدی برای اصلاح قانون تجارت را آماده کرده است که چاچوب آزادی‌ فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های بزرگ را محدود می‌کند.

شورای روابط تجاری هند و ایالات متحده، یکی از لابی‌های فعال در کنگره ایالات متحده، نسبت به تبعات این قانون هشدار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند با آمریکا منافع مشترک دارد نه ارزش‌های مشابه؛ چرا دهلی نو نمی‌تواند متحد واشنگن باشد؟

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد