همتی در گفتگو با یورونیوز از چشم‌انداز رابطه با اروپا و آمریکا در صورت پیروزی‌اش سخن گفت

عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران
عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در گفتگویی اختصاصی به پرسش‌های خبرنگار یورونیوز درباره رابطه تهران با اتحادیه اروپا، دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و وضعیت حقوق بشر در ایران پاسخ داد.

آگهی

یورونیوز در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تلاش کرد تا با همه نامزدها گفتگو کند تا پاسخ آنها به پرسش‌ها درباره چالش‌های پیشِ روی ایران در عرصه سیاست خارجی و مشکلات داخلی را منعکس کند.

در همین راستا عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در گفتگویی اختصاصی به پرسش های خبرنگار یورونیوز درباره رابطه تهران با اتحادیه اروپا، دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و وضعیت حقوق بشر در ایران پاسخ داد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی ایران درباره رابطه تهران با کشورهای اروپایی گفت که امیدوار است اجرای برجام و رفع تحریم‌ها در دوره دولت کنونی یا دولت آینده وی مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی ایران با پایتخت‌های اروپایی در چهارچوب «منافع متقابل» باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او همچنین از عملکرد کشورهای اروپایی پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام انتقاد کرد و درباره ساز و کار اینستکس نیز گفت که این روش «هیچ فایده‌ای نداشته» است. عبدالناصر همتی در بخش دیگری از این گفتگوی اختصاصی از «تبلیغات زیادی رسانه‌های غربی» پیرامون موضوع نقض حقوق بشر در ایران سخن گفت.

وی همچنین اظهار داشت که مردم بنا به نظرسنجی‌ها «اقبال خوبی» به او و برنامه‌هایش نشان داده‌اند. انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد. تاکنون از هفت نامزدی که شورای نگهبان اجازه حضور آنها در عرصه رقابت انتخاباتی را داده بود سه نفر انصراف داده‌اند.

به این ترتیب رئیس جمهوری آینده ایران از بین ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخاب خواهد شد.

یورونیوز طی روزهای گذشته با همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران تماس گرفت تا مخاطبان خود را با دیدگاه های آنها آشنا کند. تلاش‌های یورونیوز برای گفتگو با دیگر نامزدها همچنان ادامه دارد. مشروح گفتگوی یورونیوز با عبدالناصر همتی به زودی در وبسایت یورونیوز فارسی منتشر خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفت‌وگوی اختصاصی احمدی‌نژاد با یورونیوز؛ «رای نمی‌دهم، ایران نیازمند اصلاحات اساسی است»

روحانی: خدا نیامرزد آنهایی که با کارهای احمقانه مانع روابط ایران و برخی از همسایه‌ها شدند

آیا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران برای مدیریت کرونا برنامه‌ای دارند؟