یورو۲۰۲۰؛ خطر از بیخ گوش کریستین اریکسن گذشت؛ دانمارک نخستین بازی خود را باخت

یورو۲۰۲۰؛ خطر از بیخ گوش کریستین اریکسن گذشت؛ دانمارک نخستین بازی خود را باخت
Copyright Wolfgang Rattay/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یوفا در آخرین بیانیه‌ خود در این خصوص اعلام کرد که خوشبختانه جان این بازیکن ملی پوش دانمارکی در خطر نیست و وضعیت جسمانی او در حالت پایدار قرار دارد.

آگهی

دیدار تیم‌های ملی دانمارک و فنلاند در چارچوب رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۰ به دلیل حادثه‌ غافلگیرکننده‌ای که برای یکی از بازیکنان میدان به وقوع پیوست نیمه کاره رها شد و پس از ساعاتی بار دیگر ادامه یافت. 

کریستین اریکسن، هافبک هجومی و ریزنقش تیم ملی دانمارک در دقایق انتهایی نیمه نخست این دیدار به ناگهان به زمین افتاد و بیهوش شد.

اریکسن که به دلیل برخورداری از تکنیک منحصر به فرد و تبحر در بازی‌سازی از محبوبیت بالایی در میان علاقه‌مندان به فوتبال در دانمارک برخوردار است پس از این حادثه به بیمارستان منتقل شد و دیدار دو تیم ملی دانمارک و فنلاند نیز به همین دلیل نیمه کاره متوقف شد.

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا در آخرین بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد یاد آور شد که خوشبختانه جان این بازیکن دانمارکی در خطر نیست و وضعیت جسمانی وی در حالت پایدار قرار دارد.

گفته می‌شود که انجام عملیات ماساژ و احیا که در زمین روی کریستین اریکسن انجام شد نتیجه بخش بوده و وی پیش از رسیدن به بیمارستان به هوش آمده است.

Friedemann Vogel/AP
کریستین اریکسن هنگام انتقال به بیمارستان به هوش آمدFriedemann Vogel/AP

فدراسیون فوتبال دانمارک نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که اریکسن به هوش آمده و در حال گذراندن مراحل درمان و انجام آزمایش‌های سفارش شده از سوی پزشکان در بیمارستان است.

این حادثه کلیه تماشاگران حاضر در استادیوم و بینندگان تلویزیونی را در شوک فرو برد و مسئولان برگزاری را بر آن داشت تا این مسابقه را نیمه‌کاره متوقف کنند.

تماشاگران دو تیم دانمارک و فنلاند که در استادیوم حضور داشتند به نشانه حمایت از کریستین اریکسن و آرزوی سلامتی برای او برای لحظاتی مرتب نامش را صدا زدند.

الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا نیز در پیامی ضمن اشاره به همبستگی میان تماشاگران دو تیم در حمایت از کریستین اریکسن، برای این بازیکن تیم ملی دانمارک آرزوی بهبودی کامل و سریع کرده است.

بازیکن میانی ۲۹ ساله تیم ملی دانمارک و باشگاه اینترمیلان ایتالیا بر اساس گزارش منابع پزشکی باید چند روز تحت مراقبت ویژه قرار گیرد.

پس از حدود یک ساعت، با تصمیم مسئولان یوفا این مسابقه پی گرفته شد و تیم فنلاند در نخستین حضور خود در بازی‌های جام ملت‌های اروپا توانست با به ثمر رسیدن یک گل دانمارک را شکست دهد. 

با این نتیجه حالا دانمارک با یک شکست و از دست دادن کریستین اریکسن باید به فکر بازی آینده خود باشد. هنوز مشخص نیست ستاره خط میانی دانمارک تا چه زمانی از میادین دور خواهد بود. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرارداد کریستین اریکسن با اینتر فسخ شد؛ خداحافظی بازیکن دانمارکی با پیراهن آبی و مشکی

یورو۲۰۲۰؛ هلند، بلژیک، اتریش و دانمارک راهی یک هشتم شدند

یورو ۲۰۲۰؛ توقف فرانسه و اسپانیا، شکست پرتغال و زنده شدن امید آلمان