روحانی نامزدهای منتقد دولت را به «دروغ‌گویی» و «تحریف واقعیت» متهم کرد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران یک روز پس از دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، منتقدان را به «دروغگویی» و «تحریف واقعیت» متهم کرد.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران یک روز پس از دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، منتقدان را به «دروغگویی» و «تحریف واقعیت» متهم کرد.

آقای روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: «در بحث‌های انتخاباتی مشخص شد که همه جای کشور خیلی خوب و سالم، بی‌نقص و بی ایراد است و فقط اشکال در دستگاه اجرایی است که انشاالله در این انتخابات درست می‌شود.»

او در ادامه گفت که این انتخابات نشان داد که «مجمع تشخیص مصلحت، قوه قضائیه و مقننه و نیروهای مسلح همه خوب و سالم هستند و فقط یک جا ایراد است و آن هم دولت است.»

با شعور مردم بازی نکنید

از همین رو آقای روحانی خطاب به کاندیداهای منتقد گفت که با شعور مردم بازی نکنید. او در ادامه گفت: « ملت ایران می‌داند چه گذشته است، می‌داند چه کسانی بوده‌اند، اینهایی که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند، اگر در ایران نبودند و تازه از کره مریخ آمده‌ بودند، خیلی خوب بود، همه آنها بوده‌اند و همه آنها در یک بخشی مسئولیت داشته‌اند.»

بیشتر نامزدها در دو مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، مشکلات موجود در کشور را نتیجه عمل‌کرد دولت آقای روحانی دانستند.

از همین رو رئیس جمهور ایران با دفاع از عملکرد دولتش خطاب به منتقدان گفت: «آمار باید درست باشد. وقتی می‌گوییم چقدر در بانک‌ها پول گذاشته شده، وقتی این آمار را طوری می‌گوییم که از کل نقدینگی کشور خیلی بیشتر است، این آمار دروغ است. وقتی می‌گوییم رشد اقتصادی در این هشت سال صفر بوده، آمار دروغ است. ما که نمی‌توانیم دروغ بگوییم.»

آقای روحانی در ادامه از اینکه در سؤال‌ها و جواب‌های دو مناظره انتخاباتی به موضوع «جنگ اقتصادی» و «تحریم های دولت دونالد ترامپ» اشاره نشد، به تندی انتقاد کرد.

او گفت: «گویا اصلا جنگی وجود ندارد و ترامپی نبوده و ظلم و کار بدی نکرده است. هر چه مشکل است، برای دولت است. آمریکا که کاری نکرده است.» آقای روحانی این موضوع را «بسیار عجیب» و «شگفت‌آور» عنوان کرد.

آقای روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان گفت: «موضوعات بهتری هم این روزها می‌شنویم، چقدر زنان در این چند روز خوب شدند، حقوق خانم‌ها، احترام به خانم‌ها و جوان‌ها مطرح شده است. چطور در این مدت خانم‌ها نبودند، فقط این روزها خانم‌ها پیدا شدند و خیلی مورد احترام هستند. اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شدند. شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شدند. چیزهای خوبی هم الحمدالله این روزها هست.»

همه طرفدار پهنه باند هستند

رئیس جمهور ایران با اشاره به تلاش‌های دولتش برای ایستادگی در برابر فیلتر کردن اینترنت گفت: «اینهایی که در دولت یازدهم رو در رو و سینه به سینه من شده بودند که باید این فیلتر شود، آن فیلتر شود، الحمدالله حالا همه طرفدار پهنای باند هستند. اخیراً این باند چقدر خوب شده است. پهنایش قبلاً خیلی‌ها را اذیت می‌کرد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای روحانی بدون نام بردن از فرد خاصی به کنایه گفت: «همه امروز با تحریم مخالف هستند و می‌گویند باید به برجام برگردیم اصلا این برجام خیلی چیز خوبی شد.»

از همین رو رئیس جمهور ایران گفت که نمی‌توان با افکار عمومی و با حضور مردم شوخی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فراز و فرود انتخاباتی بورس تهران؛ شاخص سهام برای کدام نامزدها خوش رقصی کرد؟

انتخابات ایران؛ از خط قرمز وعده درباره سربازی تا نامه‌‌ای که شورای نگهبان پاسخ نداد

مناظره نامزدهای نخست‌وزیری بریتانیا با ازهوش رفتن مجری برنامه متوقف شد