دومین واکسن چینی کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت

واکسن چینی «سینوواک»
واکسن چینی «سینوواک» Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان جهانی بهداشت میزان کارایی واکسن «سینوواک» در پیشگیری از بروز علائم «کووید ۱۹» در صورت ابتلا به ویروس کرونا را ۵۱ درصد اعلام کرده است.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه با استفاده اضطراری از واکسن چینی «سینوواک» برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» موافقت کرد. 

واکسن «سینوواک» پس از واکسن «سینوفارم» دومین واکسن چینی است که مورد تائید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرد. بنا به اعلام این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد دو دوز از واکسن «سینوواک» باید با فاصله زمانی دو تا چهار هفته به افراد بالای ۱۸ سال تزریق شود. 

تائید واکسن «سینوواک» از سوی سازمان جهانی بهداشت به این معنا است که از این پس امکان توزیع آن در میان کشورهای فقیر جهان با استفاده از ساز و کار «کوواکس» وجود خواهد داشت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان جهانی بهداشت میزان کارایی واکسن «سینوواک» در پیشگیری از بروز علائم «کووید ۱۹» در صورت ابتلا به ویروس کرونا را ۵۱ درصد اعلام کرده است. با این حال میزان کارایی این واکسن در پیشگیری از موارد حاد این بیماری ۱۰۰ درصد ذکر شده است. 

واکسن های «فایزر-بیون تک»، «مدرنا»، «جانسون اند جانسون»، «سینوفارم» و دو نوع از واکسن «آسترازنکا» پیش از برای استفاده اضطراری مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته بود. 

واکسن «سینوواک» هم اکنون علاوه بر چین در کشورهای تونس، شیلی، برزیل، اندونزی، مکزیک، تایلند و ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.

همه‌گیری کرونا در جنوب شرقی آسیا؛ مالزی تصمیم به اعلام قرنطینه ۲ هفته‌ای گرفت

دومین واکسن چینی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در حالی مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در جنوب شرقی قاره آسیا در حال افزایش است. 

دولت مالزی روز سه شنبه برای مقابله با همه گیری کرونا تصمیم به اجرای قرنطینه سخت گیرانه طی دو هفته آینده گرفت. رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ۳۲ میلیون نفری طی روزهای گذشته چند بار شکسته شده بود. شماری دیگر از کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا از جمله تایلند و ویتنام نیز طی روزهای گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به «کووید ۱۹» بودند. 

در مقابل بریتانیا برای اولین بار طی حدود ۱۰ ماه گذشته یک بازه زمانی ۲۴ ساعته را بدون ثبت مرگ و میر بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» پشت سر گذاشت. با این حال شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا بار دیگر سیر صعودی یافته و شیوع گونه ای از ویروس موسوم به «دلتا» در اسکاتلند نگرانی هایی را پدید آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مطالعات اولیه در تولید واکسن ترکیبی آنفلوانزا و کووید۱۹«نویدبخش» ارزیابی شد

سازمان جهانی بهداشت اولین واکسن چینی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را تائید کرد

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟