پایان عملیات نیروهای ویژه فرانسه؛ فرد مسلحی که به روی پلیس آتش گشوده بود زخمی و دستگیر شد

  پایان عملیات نیروهای ویژه فرانسه برای یافتن یک مهاجم مسلح
پایان عملیات نیروهای ویژه فرانسه برای یافتن یک مهاجم مسلح Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوان مسلح تحت تعقیب که نام او تری دوپن عنوان شده نیمه شب یکشنبه به خانه همسر سابق خود در «دوردونی» رفته در آنجا اقدام به خشونت علیه دوست پسر همسر سابقش کرده بود.

آگهی

یک سرباز سابق ارتش فرانسه که پس از ارتکاب به خشونت خانگی در جنوب غرب این کشور حین تعقیب و گریز در پی درگیری با ماموران پلیس زخمی شده بود در نهایت به دام افتاد و دستگیر شد.

بیش از سیصد مامور پلیس و ژندارمری به همراه تعدادی خودرو زرهی و هفت هلی‌کوپتر از روز یکشنبه عملیاتی گسترده در مناطق جنگلی «دوردونی» واقع در جنوب غرب فرانسه را با هدف دستگیری این یک جوان ۲۹ ساله مسلح آغاز کرده بودند.

رسانه‌های فرانسوی در نهایت روز دوشنبه از زخمی و مهار شدن این فرد مسلح که پیش‌تر به دلیل خشونت خانگی محاکمه شده و پرونده قضایی سنگینی در دادگاه‌های فرانسوی دارد، خبر دادند.

ژرار دارمنن، وزیر کشور فرانسه نیز با انتشار توییتی این خبر را تایید و از تلاش و نقش نیروهای ویژه و ماموران پلیس و ژاندارمری در به ثمر رسیدن این عملیات قدردانی و تشکر کرد.

جوان مسلح تحت تعقیب که نام او تری دوپن عنوان شده نیمه شب یکشنبه به خانه همسر سابق خود در «دوردونی» رفته در آنجا اقدام به خشونت علیه دوست پسر همسر سابقش کرده بود.

وی پس از حضور پلیس در محل که به نحوی از این اقدام خشونت‌بار مطلع شده بود به سوی جنگل‌های اطراف در روستای لاردین-سن لازار فرار کرده و حین فرار نیز به سوی ماموران پلیس شلیک کرده بود.

مقامات امنیتی و پلیس سپس از ساکنان منطقه خواستند که تا پایان عملیات برای یافتن این فرد مسلح از منازل خود خارج نشوند.

نیروی پلیس سپس هلی‌کوپترهایی را برای نظارت بیشتر در این منطقه محافظت شده به پرواز در آورد و عملیاتی ۳۶ ساعته را برای یافتن مرد مسلح آغاز کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورای اروپا از وضعیت زندانی‌ها در فرانسه «عمیقا» ابراز نگرانی کرد

زنان فرانسوی خشونت خانگی را با رمز به داروخانه خبر می‌دهند

خشونت خانگی در فرانسه همزمان با قرنطینه بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است