واکنش تند لاریجانی در دعوای توییتری با جلیلی: نگذاشتیم ایران را به پرتگاه ببرند

علی لاریجانی و سعید جلیلی
علی لاریجانی و سعید جلیلی Copyright عکس از ایرنا
Copyright عکس از ایرنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«احتراماً باید عرض کنم مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند.»

آگهی

با آن که موعد رسمی تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ایران و مناظره‌های رو در رو هنوز آغاز نشده است، برخی از نامزدهای این انتخابات با یکدیگر جدال توییتری آغاز کرده‌اند.

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سخنان اخیر علی لاریجانی، نامزد دیگر این انتخابات در توئیتر نوشت: «کشور با نمایش اداره نمی‌شود. این که دو جمله ساخته شود و همه با آن سرگرم شوند، مصداق کار نمایشی است. اخیرا گفتند اقتصاد کشور، پادگان و دادگاه نیست. درست یا غلط، شما کارنامه کار خودتان را ارایه بدهید. ۱۲ سال رییس مجلس بودید!»

لاریجانی اخیرا در انتقاد از نامزدی چند تن از فرماندهان سپاه و نیز ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه گفته بود که کشور، «پادگان» و «دادگاه» نیست.

رئیس پیشین مجلس ایران در واکنش به این توئیت جلیلی نوشت: «احتراماً باید عرض کنم مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند.»

سعید جلیلی که در دوره انتخابات ۱۳۹۲ نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده اما رأی نیاورده بود، از سال ۱۹۸۶ به مدت ۶ سال رئیس شورای عالی امنیت ملی بود و به عنوان نماینده ایران در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی شرکت داشت.

لاریجانی همچنین با اشاره تلویحی به اخباری تأیید نشده در مورد ائتلاف احتمالی جلیلی با رئیسی نوشت: «شما سرنوشت مردم را به شوخی گرفتید که به عنوان یار کمکی آمدید تا ضعف‌های کاندیدای اصلی را بپوشانید؛ البته اگر مواضع خطرناک شما را گردن بگیرند.»

پرونده «تخلفات» جهانگیری در شورای نگهبان

از سوی دیگر نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ارسال پرونده «تخلفات» اسحاق جهانگیری، یکی دیگر از نامزدهای انتخابات به شورای نگهبان خبر داد.

پژمان‌فر در توئیتر نوشت: «اسناد تخلفات اسحاق جهانگیری که منجر به رای دادگاه شده است، جهت بررسی در تایید صلاحیت‌ها به شورای محترم نگهبان ارسال کردم. کاندیداهای ریاست جمهوری نمی‌توانند در تاریکی تخلف کنند و در برابر مردم نسبت به وضعیت فعلی، بُغض‌ نمایشی داشته باشند.»

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری که به عنوان کاندیدای جریان اصلاح‌طلب وارد کارزار انتخابات ۱۴۰۰ شده است، پس از حضور در وزارت کشور و ثبت نام رسمی، در هنگام سخنرانی خود چند بار بغض کرده و اشک‌هایش را پاک کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیگنال‌ اعتراضی لاریجانی‌ها؛ عدم امضای اعتبارنامه رئیسی و درخواست لغو مُهر محرمانه

آخرین روز اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ لاریجانی، جهانگیری و رئیسی هم آمدند

کشمکش ۶ ماهه با شورای نگهبان؛ لاریجانی: یک کلام بگویید بنا داشتیم شما را حذف کنیم