گروه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق دخالت در حذف قاسم سلیمانی را رد کرد

حمله به کاروان حامل قاسم سلیمانی در بغداد
حمله به کاروان حامل قاسم سلیمانی در بغداد Copyright AFP PHOTO / HO / IRAQI MILITARY
Copyright AFP PHOTO / HO / IRAQI MILITARY
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش تحقیقی پایگاه خبری «یاهونیوز» آمده بود که نیروهای کرد گروه مبارزه با تروریسم پس از فرود هواپیمای حامل قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد در نقش کارگران حمل چمدان در محل حضور داشتند تا فرمانده سپاه قدس ایران را شناسایی کنند.

آگهی

گروه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای گزارش منتشر شده مبنی بر نقش آفرینی نیروهای کرد در عملیات حذف قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را تکذیب کرد.

در گزارش تحقیقی پایگاه خبری «یاهونیوز» درباره جزئیات حمله به کاروان قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد که روز شنبه منتشر شد از «نقش کلیدی» این گروه در عملیات حذف قاسم سلیمانی سخن گفته شده بود. در این گزارش آمده بود که «یکی از اعضای گروه مبارزه با تروریسم (CTG)، واحد ویژه کردها در شمال عراق» به نیروهای آمریکایی کمک کرده بود تا سرعت باد را از محدوده پایین در محل حادثه اندازه بگیرند.

بنا به این گزارش نیروهای کرد گروه مبارزه با تروریسم پس از فرود هواپیمای حامل قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد در نقش کارگران حمل چمدان در محل حضور داشتند تا فرمانده سپاه قدس ایران را شناسایی کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در بخشی دیگر از این گزارش نیز آمده بود که یکی از نیروهای کرد در نقش یک افسر پلیس پس از حمله پهپادی به کاروان حامل قاسم سلیمانی به محل کشته شدن او رفت و ضمن عکسبرداری به نمونه داری از جسد او برای تائید کشته شدن فرمانده سپاه قدس ایران از طریق آزمایش «دی ان ای» پرداخت.

در بیانیه روز یکشنبه گروه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق که شبکه کردی «روداو»، مستقر در اربیل آن را منتشر کرده آمده است: «هرگونه دخالت یا اطلاع نیروهایمان از چنین اقدامی [حذف قاسم سلیمانی] را تکذیب می کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرمانده قاسم سلیمانی دوست نزدیک مام جلال [طالبانی] بود و یگان های مبارزه با تروریسم زمانی در همان خط مقدمی با تروریسم می جنگندیدند که قاسم سلیمانی هم در آن در حال نبرد بود.»

قاسم سلیمانی روز سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۱۳۹۸) در حمله پهپادی نیروهای آمریکا به کاروانش در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

اتحادیه میهنی کردستان همزمان با حمله آمریکا به عراق گروه مبارزه با تروریسم (CTG)، مستقر در سلیمانیه را با کمک واشنگتن ایجاد کرد. فرمانده این گروه لاهور طالبانی، برادرزاده جلال طالبانی، رئیس جمهوری اسبق عراق بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله پهپادی ناکام «انتقام فرماندهان» به نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد در سالروز قتل قاسم سلیمانی

پاپ در سفر به اربیل و موصل: منطقه کردستان عراق خانۀ مسیحیان آواره است

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند