ده‌ها نفر در جریان ناآرامی‌های شنبه شب بیت‌المقدس زخمی شدند

بازداشت یک شهروند فلسطینی در جریان اعتراض‌های شنبه شب در شرق بیت‌المقدس
بازداشت یک شهروند فلسطینی در جریان اعتراض‌های شنبه شب در شرق بیت‌المقدس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان دومین شب پیاپی درگیری میان شهروندان فلسطینی و پلیس اسرائیل در مسجدالاقصی و محلات مختلف شرق بیت‌المقدس و به‌ویژه خیابان‌های منطقه شیخ جراح، بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

آگهی

در جریان دومین شب پیاپی درگیری میان شهروندان فلسطینی و پلیس اسرائیل در مسجدالاقصی و محلات مختلف شرق بیت‌المقدس و به‌ویژه خیابان‌های منطقه شیخ جراح، بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد دست‌کم ۱۷ تن از زخمی‌ها با گلوله پلاستیکی مجروح شده اند و ۱۳ نفر به بیمارستان منتقل شده اند.

دست‌کم یک مامور پلیس هم در جریان ناآرامی‌ها زخمی شده است.

پلیس اسرائیل از بامداد شنبه و با چند اتوبوس ورودی‌‌های مسجدالاقصی را مسدود کرده بود و اجازه ورود گسترده مومنان برای مراسم شب قدر به مسجد را نمی‌داد. ماموران پلیس شامگاه شنبه با گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های صوتی به معترضان حمله کردند.

روز شنبه و پس از ناآرامی‌ها کم سابقه شامگاه جمعه در بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، روسیه و سازمان ملل متحد، شرایط در کرانه باختری را نگران کننده خواندند و خواستار خویشتنداری طرفین و اقدام دولت اسرائیل برای جلوگیری از تشدید تنش در این منطقه شدند.

دور اخیر ناآرامی‌ها در بیت‌المقدس از هفته‌های قبل و به‌ویژه پس از تظاهرات یهودیان اولترا ارتدوکس با درخواست پاک‌سازی اورشلیم از غیر یهودی‌ها و حمله به شهروندان عرب آغاز شد. احتمال اخراج خانواده‌های فلسطینی از منطقه شیخ جراح و تشدید محدودیت‌های دسترسی به مسجدالاقصی در ماه رمضان نارضایتی در میان فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی را دامن زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به خاک اسرائیل؛ نتانیاهو: حماس از «خط قرمز» عبور کرد

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد

تصاویری از زادگاه عیسی مسیح در آستانه کریسمس؛ فضای متفاوت بیت‌اللحم زیر سایه جنگ غزه