ادامه اعتراض‌های خونین در کلمبیا؛ پلیس به سوء‌استفاده جنسی متهم شد

درگیری در کلمبیا
درگیری در کلمبیا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معترضان کلمبیایی روز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی با حضور در خیابان‌های بوگوتا، پایتخت این کشور، خواستار تغییر سیاست‌های اقتصادی در کلمبیا شدند.

آگهی

معترضان کلمبیایی روز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی با حضور در خیابان‌های بوگوتا، پایتخت این کشور، خواستار تغییر سیاست‌های اقتصادی در کلمبیا شدند.

تظاهرات روز گذشته معترضان کلمبیایی پس از چند روز درگیری خشونت‌آمیز با پلیس که به کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی و بازداشت شدن صدها نفر انجامید، برگزار شد.

معترضان در سراسر کلمبیا خواستار تغییر سیاست‌های اقتصادی ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا هستند. اعتراض به افزایش فقر و بیکاری در کلمبیا که با شیوع بیماری کرونا تشدید شده، از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

بر اساس گفته مدافعان حقوق بشر کلمبیا، ۲۴ نفر در جریان اعتراضات در این کشور کشته شده‌اند. همچنین به گفته آنها، حداقل ۸۵ نفر مفقود و ۳۰۶ نفر در جریان اعتراضات زخمی شده‌اند. در مقابل، پلیس نیز از زخمی شدن ۵۴۰ افسر خبر داده است.

با تشدید اعتراض‌ها در شهرهای کلمبیا، دولت این کشور سرکوب معترضان را شدت بخشید، به گونه ای که تانک‌های ارتش را روز سه‌شنبه در ورودی شمالی بوگوتا، مستقر کرد.

برخی نهادهای مدنی بر این نظر هستند که آمار واقعی کشته و زخمی‌شدگان اعتراضات کلمبیا می‌تواند بیشتر باشد. آن‌ها همچنین از موارد سوء استفاده جنسی توسط پلیس از معترضان خبر داده‌اند.

پیشتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، دولت کلمبیا را به استفاده بیش از حد زور در برخورد با معترضان متهم کرد.

اگر چه رییس جمهور کلمبیا طرح اصلاح مالیاتی خود را پس گرفته اما سرکوب «خشن» پلیس باعث شده است تا معترضان خیابان‌ها را ترک نکنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین حال صدها شهروند کلمبیایی مقیم شیلی در خارج از کنسولگری این کشور گردهم آمدند تا حمایت و همبستگی خود را با اعتصاب ملی روز چهارشنبه در کلمبیا نشان دهند.

در پی این حرکت، شهروندان شیلی نیز به این تجمع پیوستند تا همبستگی خود را با مردم کلمبیا نشان دهند. برخی خبرها نیز از تجمع های حمایتی مشابه شیلی در کشورهای مکزیک و استرالیا خبر می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عملیات پلیس کلمبیا برای مقابله با حفاری‌های غیرقانونی استخراج طلا

برگزاری مراسم عشای ربانی در کلمبیا با حضور مومنان در خودرو

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد