افزایش شمار کشته های اعتراض ها در کلمبیا؛ سازمان ملل محکوم کرد

اعتراض کلمبیایی ها به طرح اصلاح مالیاتی
اعتراض کلمبیایی ها به طرح اصلاح مالیاتی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار کشته های اعتراض ها در کلمبیا که برای مخالفت با سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور این کشور از هفته گذشته آغاز شده، در حال افزایش است.

آگهی

شمار کشته های اعتراض ها در کلمبیا که برای مخالفت با سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور این کشور از هفته گذشته آغاز شده، در حال افزایش است.

به گفته‌ فعالان حقوق بشر کلمبیا، از آغاز اعتراض ها در این کشور بیش از ۱۹ نفر کشته و صدها نفر زخمی و بازداشت شده‌اند. اعتراض به افزایش فقر و بیکاری در کلمبیا که با بیماری کرونا تشدید شده است، از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد.

با گسترش اعتراض ها به شهرهای مهم کلمبیا، دولت این کشور سرکوب معترضان را شدت بخشید. بر اساس گزارش منابع خبری، پلیس کلمبیا در شهر کالی به سوی معترضان شلیک کرده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با محکوم کردن خشونت های پلیس کلمبیا، دولت این کشور را به استفاده بیش از حد زور در برخورد با معترضان متهم کرد. این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد که از وقایع روز دوشنبه در شهر کالی در کلمبیا شوکه شده است.

احزاب چپ‌گرای اروپا و به‌ویه فرانسه خواستار مداخله بین‌المللی در برابر سرکوب معترضان در کلمبیا شده اند. 

اعتراض یک کاربر توئیتر به نحوه پوشش اخبار کلمبیا با انتشار تصاویر درگیری ها در این کشور

مخالفت با طرح اصلاحات مالیاتی دولت روز دوشنبه با اعتراض معلمان و دانشجویان و همچنین بستن جاده‌ها توسط کامیون‌داران وارد مرحله جدیدی شد.

با شدت گرفتن اعتراض ها، آلبرتو کاراسکیلا، وزیر دارایی کلمبیا روز دوشنبه استعفا کرد. استعفای کاراسکیلا یک روز پس از آن صورت گرفت که ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا از طرح اصلاح مالیاتی دولتش صرف نظر کرد. البته رئیس جمهور کلمبیا از تدوین طرح جدید اصلاح مالیاتی خبر داد.

طرح اصلاح مالیاتی دولت کلمبیا، افرادی که ماهیانه ۷۰۰ دلار آمریکا یا بیشتر درآمد داشتند را نیز در بر می‌گیرد. دولت کلمبیا اعلام کرد که برای تأمین هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی به این پول‌ها نیاز دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اما اکثر احزاب سیاسی کلمبیا که هم‌اکنون خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۱ آماده می‌کنند، با این طرح مالیاتی مخالفت کردند. این طرح همچنین دانشجویان و صاحبان مشاغل کوچک که درآمدشان تحت تأثیر همه‌گیری بیماری کرونا قرار گرفته است را خشمگین کرد. معترضان از دولت خواستند تا به جای گرفتن مالیات از طبقه‌ متوسط، مالیات شرکت‌ها را افزایش داده و هزینه‌های نظامی را کاهش دهد.

پیشتر اتحادیه های تجاری کلمبیا هشدار داده بودند که در صورت اجرای طرح اصلاحات مالیاتی در کشور، دستکم ۱.۵ میلیون کارگر مشمول پرداخت مالیات جدید می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات در بوگوتای کلمبیا در اعتراض به خشونت‌های قاچاقچیان مواد مخدر

تظاهرات کلمبیایی‌ها علیه افزایش مالیات فقرا

اعتراض‌های آمریکای لاتین به کلمبیا کشیده شد؛ حضور صدها هزار نفر در خیابان‌ها