بایدن سهمیه پذیرش سالانه پناهندگان را به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داد

سقف پذیرش پناهندگان در آمریکا افزایش یافت
سقف پذیرش پناهندگان در آمریکا افزایش یافت Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هرچند رئيس جمهوری آمریکا اعلام کرد محدودیت پذیرش ۱۵ هزار نفر پناهجو که در دولت ترامپ اعمال شده کنار خواهد رفت، اما در عین حال تاکید کرد که این امکان وجود ندارد که در سال ۲۰۲۱ از ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر پناهجوی جدید استقبال کند.

آگهی

رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید بعد از موج انتقادات به دلیل پایین بودن سهمیه سالانه پذیرش پناهندگان، تصمیم گرفته به سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ پایان بخشد.

جو بایدن روز دوشنبه با اعلام این مطلب تاکید کرد که ظرفیت پذیرش پناهندگان در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ را به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

این در حالیست که پیشتر آقای بایدن در نظر داشت سهمیه ۱۵ هزار نفری تعیین شده از سوی دونالد ترامپ در دولت قبلی آمریکا را حفظ کند.

رئيس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۳ مه اظهار داشت که می‌پذیرد سهم پذیرش ۱۵ هزار نفری، منعکس کننده ارزش‌های آمریکا به عنوان سرزمینی که همواره از پناهندگان حمایت و استقبال می‌کند، نبوده است.

بایدن البته تاکید کرد که بعید است تا پایان سال مالی جاری یعنی تا ۳۰ سپتامبر ایالات متحده بتواند از ۶۲ هزار ۵۰۰ نفر استقبال کند. او در بیانیه خود در این رابطه می‌گوید: «واقعیت ناراحت کننده این است که امسال به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرش نمی‌رسیم. ما حال در تلاش هستیم تا خسارات چهار سال گذشته را جبران کنیم، اما برای این کار مدتی زمان نیاز خواهد بود.»

بایدن پیشتر و در دوران انتخابات، به شدت تصمیم ترامپ مبنی بر تعیین سقف ۱۵ هزار نفری برای پذیرش پناهدگان را به باد انتقاد گرفته بود. با این حال بعد از گذشت بیش از بیش از سه ماه اقدامی در راستای تغییر این محدودیت اعمال نکرده بود.

حامیان رئيس جمهوری دموکرات آمریکا در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی را در خصوص استمرار سیاست‌های محدود مهاجرتی دونالد ترامپ طرح کرده بودند.

بایدن در ادامه اظهار داشت که اقدام جدید کاخ سفید برای از بین بردن هرگونه تردید و نگرانی در ذهن پناهندگانی که بعد از تحمل مدت‌ها درد و رنج می‌خواهند زندگی جدیدی را در آمریکا شروع کنند، صورت گرفته است.

رئيس جمهوری آمریکا در این بیانیه تاکید کرد که تصمیم جدید، پس از مشورت با وزارت‌خانه‌های دارایی، امنیت داخلی، امور خارجه، بهداشت و خدمات انسانی و همچنین کنگره ایالات متحده اتخاذ شده است.

جو بایدن در ابتدای ورود به کاخ سفید طرحی را برای افزایش سقف پذیرش پناهجویان به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر و لغو محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت پیشین آمریکا به کنگره ارائه کرده بود. طبق قانون، این مسئله نیازی به تصویب ندارد و بایدن می‌توانست پس از اطلاع به کنگره این برنامه را عملی کند. با این حال او چنین نکرد و پس از گذشت سه ماه هیچ اقدام عملی از سوی رئيس جمهوری ایالات متحده در این خصوص مشاهده نشد.

او حتی گفته بود که به دلیل تعداد زیاد پناهجویانی که از مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، سقف کنونی ۱۵ هزار نفری را حفظ خواهد کرد.

پس از آن بود که موج انتقادات به ویژه از سوی گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر و همچنین حامیان جو بایدن علیه استمرار سیاست مهاجرتی ترامپ بالا گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بایدن ۳ فرمان اجرایی دیگر در زمینه مهاجرت صادر کرد

با تصمیم ترامپ مهاجرت به آمریکا متوقف می‌شود

ترامپ: اگر دموکرات ها با سیاست مهاجرتی من همراهی نکنند دولت را تعطیل می کنم