بیش از ۴۰۰ شرکت بزرگ آمریکا از حقوق دگرباشان جنسی حمایت کردند

پرچم
پرچم Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از ۴۰۰ شرکت جهان از جمله تسلا، فایزر، دلتاایرلاینز و آمازون از تصویب قوانین حقوق مدنی برای دگرباشان جنسی (ال.جی.بی.تی.کیو) توسط کنگره آمریکا حمایت کردند.

آگهی

بیش از ۴۰۰ شرکت آمریکایی از جمله تسلا، فایزر، دلتاایرلاینز و آمازون از تصویب قوانین حقوق مدنی برای دگرباشان جنسی (ال.جی.بی.تی.کیو) توسط کنگره آمریکا حمایت کردند.

یک گروه حامی دگرباشان جنسی که در واشنگتن مستقر است، اعلام کرد که ائتلاف تجاری‌اش برای قانون «برابری» به ۴۱۶ عضو از جمله ده‌ها شرکت رسیده است. نام‌های بزرگی مانند اپل، پپسی، جنرال موتورز، سی وی اس، فیسبوک، ماریوت، کاپیتال یک، استارباکس و هوم دپو به این لیست اعتبار بخشیده‌اند.

کارلا گرانت پیکنز، مدیر ارشد تنوع و شمول «آی بی ام»در بیانیه‌ای که توسط کمپین حقوق بشر توزیع شده است، گفت: «وقت آن رسیده است که حمایت از حقوق شهروندی به دگرباشان جنسی به طور واضح، سازگار و جامع گسترش یابد.»

قانون «برابری»، قوانین حقوق مدنی موجود را اصلاح می‌کند تا صریحاً جهت‌گیری جنسی و شناسایی جنسیت را به عنوان خصوصیات محافظت شده دربرگیرد. این حمایت‌ها شامل اشتغال، مسکن، برنامه‌های وام، آموزش و سایر زمینه‌ها می‌شود.

لایحه‌ ۲۰۶-۲۲۴ که در ماه فوریه در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، حمایت همه‌ دموکرات‌ها و فقط سه جمهوری‌خواه را به دنبال داشت. البته سرنوشت این لایحه در مجلس سنا که تقریباً به تعداد برابر میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم شده است، هنوز مشخص نیست.

از جمله مخالفان لایحه حمایت از دگرباشان جنسی، اسقف‌های کاتولیک آمریکا هستند که گفته‌اند این موضوع می‌تواند سالن‌ها و مراکز وابسته به کلیساها را مجبور به میزبانی عملکردهایی کند که اعتقادات آن‌ها را نقض می‌کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

کارزار حقوق بشر آمریکا که از حقوق دگرباشان جنسی حمایت می‌کند، اعلام کرد که تعداد شرکت‌های حامی این لایحه از سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده است.

آلفونسو دیوید، رئیس ستاد حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما شاهد حمایت روزافزون از سوی شرکت های بزرگ تجاری هستیم، زیرا آن‌ها می‌فهمند كه قانون برابری برای كارمندان آن‌ها، برای مشاغل آن‌ها و برای كشور ما خوب است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقیب بالقوه ترامپ قانون «نگو همجنسگرا» در فلوریدا را امضاء کرد

تصادف یک ون با جمعیت حاضر در راهپیمایی دگرباشان در فلوریدا یک کشته بر جا گذاشت

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ ورود با پرچم دگرباشان به ورزشگاه ها مجاز می شود