مسئولان اسپانیایی: نشانه‌ای از انتقال کرونا در جریان کنسرت بارسلون وجود ندارد

کنسرت آزمایشی در بارسلون
کنسرت آزمایشی در بارسلون Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت‌کنندگان در این کنسرت آزمایشی که روز ۲۷ مارس (هفتم فروردین) برگزار شد با ماسک اما بدون رعایت فاصله اجتماعی در کنار یکدیگر حضور داشتند.

آگهی

مسئولان برپایی یک کنسرت آزمایشی که روز ۲۷ مارس (هفتم فروردین) در بارسلون برگزار شد اعلام کردند که «هیچ نشانه ای» مبنی بر شیوع ویروس کرونا در میان شرکت کنندگان مشاهده نشده است.

این کنسرت به طور آزمایشی با شرکت پنج هزار نفر از علاقمندان به موسیقی راک برگزار شد. شرکت کنندگان در این کنسرت با ماسک اما بدون رعایت فاصله اجتماعی در کنار یکدیگر حضور داشتند. بنا به داده های مسئولان بهداشتی اسپانیا نشانه ای مبنی بر ابتلای شرکت کنندگان به ویروس کرونا در جریان این رویداد فرهنگی به دست نیامده است.

بر روی شرکت کنندگان پیش از حضور در محل کنسرت آزمایش آنتی ژن ابتلا به ویروس کرونا انجام شده بود. شرکت کنندگان همچنین در طول برگزاری این کنسرت موسیقی ماسک های «اف اف پ ۲» (FFP2) به چهره داشتند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته مسئولان بهداشتی اسپانیا از پنج هزار شرکت کننده در این کنسرت موسیقی تنها شش نفر پس از دو هفته به ویروس کرونا مبتلا شدند. با این حال پزشکان اطمینان دارند که ویروس کرونا به چهار نفر از آنها در مکانی به جز محل برگزاری کنسرت سرایت کرده است. به این ترتیب مسئولان بهداشتی اسپانیا به این نتیجه رسیده اند که با سیستم تهویه مناسب هوا، انجام تست های آنتی ژن و استفاده از ماسک می توان محیطی «امن» از نظر بهداشتی پدید آورد.

معاون شهردار بارسلون ضمن استقبال از داده های موجود در مورد میزان ایمنی کنسرت روز ۲۷ مارس تاکید کرد که فعالیت های فرهنگی و هنری در شرایط بی سابقه کنونی باید با رعایت تمام موازین بهداشتی ادامه یابد.

کنسرت آزمایشی روز ۲۷ مارس با همکاری گروهی از برگزارکنندگان جشنواره های موسیقی، فعالان عرصه موسیقی و یکی از بیمارستان های بارسلون برگزار شد. این رویداد فرهنگی یکی از معدود کنسرت هایی بود که از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در اروپا برگزار شده است.

مقامات هلند نیز اوایل ماه مارس یک کنسرت آزمایشی در این کشور برگزار کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یافته جدید ریاضی‌دانان: محبوب شدن آهنگ‌ها میان مردم از مدل شیوع ویروس‌ها پیروی می‌کند

کنسرت در دوران کرونا؛ کنسرت «رونالدو ویلزون» و «رونو کپوسون» در پاریس

ستاره‌های دنیای موسیقی از قرنطینه کنسرت مجازی برگزار کردند