تصویب لایحه ممنوعیت سفرهای هوایی کوتاه داخلی؛ فرانسه با قطار به جنگ گازهای گلخانه‌ای می‌رود

فرودگاه شارل دو گُل، پاریس
فرودگاه شارل دو گُل، پاریس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قانون‌گذاران فرانسوی با هدف کاهش انتشار گازهای کربنی و گلخانه‌ای در این کشور، لایحه‌ای را تصویب کردند که پروازهای کوتاه مدت داخلی را ممنوع می‌کند.

آگهی

قانون‌گذاران فرانسوی با هدف کاهش انتشار گازهای کربنی و گلخانه‌ای در این کشور، لایحه‌ای را تصویب کردند که پروازهای کوتاه مدت داخلی را ممنوع می‌کند.

در متن این لایحه تاکید شده که اگر سفری داخلی با استفاده از قطار در مدت زمانی کمتر از دو ساعت و نیم قابل انجام باشد، استفاده از مسیرهای جایگزین هوایی باید لغو شود. البته موافقان این لایحه قصد داشتند تا شمول آن را تا سفرهای ریلی تا چهار ساعت گسترش دهند. اما بر پایه مصوبه صورت گرفته، پروازهای داخلی بین پاریس و برخی شهرهای پرتردد از جمله مانند نانت، لیون و بوردو تنها در موارد استثنایی مجاز خواهد بود.

نمایندگان منتقد، تصویب این لایحه را در شرایطی که صنعت هوایی این کشور همچون بسیاری دیگر از کشورهای جهان تحت تاثیر رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، منطقی ندانستند و تصویب نهایی و اجرای آن را عامل وارد آمدن فشار بیشتر بر شرکت‌های متضرر شده هواپیمایی ارزیابی کردند.

این لایحه پس از تصویب اولیه در نشست مجلس نمایندگان فرانسه(مجلس شورای ملی) و پیش از رای‌گیری نهایی باید به تایید سنای این کشور نیز برسد.

دولت فرانسه در ماه مه سال ۲۰۲۰ نیز شرکت هواپیمایی ایر فرانس را مجبور کرد در ازای دریافت حمایت مالی از برخی از مسیرهای داخلی تحت تأثیر تصویب و اجرای این لایحه چشم‌پوشی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فعالیت فرودگاه مونیخ به دلیل اعتراض فعالان حوزه محیط زیست دچار اختلال شد

هشدار سازمان ملل متحد پیش از اجلاس گلاسکو؛ گازهای گلخانه‌ای به بالاترین حد خود رسیده است

همه سوارند به جز لوکوموتیوران؛ سفر نخستین قطار خودران جهان در آلمان انجام شد