مسابقه دوچرخه سواری پاریس–روبه به دلیل شرایط کرونایی۶ ماه به تاخیر افتاد

تور دوچرخه‌سواری پاریس–روبه
تور دوچرخه‌سواری پاریس–روبه Copyright Euronews
Copyright Euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شورای مدیران اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در نشست روز پنجشنبه خود به اتفاق آرا تصویب کرد که مسابقات بخش زنان و مردان در سال جاری میلادی به ترتیب در تاریخ های دوم و سوم اکتبر برگزار خواهد شد.

آگهی

تور دوچرخه‌سواری پاریس–روبه که قرار بود یازدهم آوریل طبق روال معمول در شمال فرانسه برگزار شود به دلیل شرایط ویژه ناشی از همه گیری بیماری کووید۱۹ با شش ماه تاخیر به پاییز امسال موکول شد.

اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری روز پنجشنبه با اعلام این خبر تاریخ دقیق برگزاری این مسابقه را که از معروف ترین رقابت های کلاسیک دوچرخه سواری است روز سوم اکتبر تعیین کرد.

مسئولان تور دوچرخه سواری پاریس-روبه سال گذشته نیز به همین دلیل برپایی این مسابقه را به پاییز موکول کردند اما در نهایت به دلیل شرایط کرونایی از برگزاری آن منصرف شدند.

بخش زنان این مسابقه برای نخستین بار قرار بود سال گذشته برگزار شود که همانند بخش مردان به دلیل شرایط ویژه لغو شد.

از زمان برپایی نخستین دوره تور دوچرخه‌سواری پاریس–روبه در انتهای قرن نوزدهم، تنها دو جنگ جهانی در حد فاصل سال های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۸ و سپس ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۲ سبب تعطیلی این مسابقه شده بودند.

شورای مدیریت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در نشست روز پنجشنبه خود به اتفاق آرا تصویب کرد که مسابقات بخش زنان و مردان در سال جاری میلادی با تاخیر شش ماه به ترتیب در تاریخ های دوم و سوم اکتبر برگزار خواهد شد.

گمانه زنی در خصوص احتمال به تاخیر افتادن این مسابقه برای نخستین بار دوشنبه هفته گذشته با صحبت های فرماندار ناحیه او-دو-فرانس مطرح شده بود.

بالا رفتن موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و نیز افزایش شمار افرادی که به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان ها بستری می شوند امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را بر آن داشت تا محدودیت های وضع شده برای مناطق پر خطر را از روز یکشنبه چهارم آوریل به مدت یک ماه در سراسر فرانسه گسترش دهد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان؛ بالسامو ایتالیایی به برتری چهارساله زنان هلندی‌ پایان داد

پیست دوچرخه سواری «دایناسورها» در سنگاپور

لانس آرمسترانگ، قهرمان به نام دوچرخه سواری: از ۲۱ سالگی دوپینگ می‌کردم