فرانسه فرماندهی دریایی «گروه ضربت ۵۰» در خلیج فارس را برعهده گرفت

ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در خلیج فارس
ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در خلیج فارس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«گروه ضربت ۵۰» زیرمجموعه‌ای از نیروهای دریایی ایالات متحده در منطقه است که هدف آن تامین امنیت دریانوردی آزادانه و مقابله با گروه داعش عنوان شده است.

آگهی

ناو هواپیمابر «شارل دوگل» متعلق به فرانسه روز چهارشنبه فرماندهی دریایی «گروه ضربت ۵۰» تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس را برعهده گرفت.

«گروه ضربت ۵۰» زیرمجموعه‌ای از نیروهای دریایی ایالات متحده در منطقه است که هدف آن تامین امنیت دریانوردی آزادانه و مقابله با گروه داعش عنوان شده است. بنا به اعلام وزارت نیروهای مسلح (دفاع) فرانسه سپردن فرماندهی دریایی «گروه ضربت ۵۰» به این کشور به درخواست آمریکا صورت گرفته است.

فرانسه پیش از این یک بار در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ نیز فرماندهی دریایی «گروه ضربت ۵۰» را برعهده گرفته بود. فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه سپردن فرماندهی دریایی عملیات تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس به کشورش را نشان‌دهنده «اعتماد عملیاتی» به پاریس دانست. به گفته وی این رویداد همچنین بیانگر «عزم خدشه ناپذیر» فرانسه در مبارزه با داعش است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ناو هواپیمابر «شارل دوگل» ماه گذشته بندر تولون در جنوب شرقی فرانسه را ترک کرد. این ناو هواپیمابر ابتدا به شرق دریای مدیترانه و سپس اقیانوس هند رفت. فرانسه طی هفته های اخیر از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا مقابله با گروه داعش را همچنان به عنوان یک «اولویت» مدنظر داشته باشد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده پیش از ترک کاخ سفید شمار نظامیان این کشور در عراق را به ۲۵۰۰ نفر کاهش داد.

کشورهای غربی به دنبال تنش های دو سال اخیر در منطقه خلیج فارس بر لزوم «تامین امنیت دریانوردی» در منطقه تاکید می کنند. نیروی دریایی آمریکا ۱۰ روز پیش از انجام رزمایش مشترک دریایی با بلژیک، فرانسه و ژاپن تحت عنوان «گروه رزمایش جنگی دریای عرب» خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای استقرار گنبد آهنین در کشورهای خلیج فارس «چراغ سبز اسرائیل را گرفت»

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟