دولت بریتانیا برخی از محدودیت‌های قرنطینه در انگلستان را لغو کرد

پارکی در لندن
پارکی در لندن Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت بوریس جانسون از روز دوشنبه اجازه داد تا شهروندان پس از سه ماه قرنطینه کامل، بتوانند در فضاهای باز در گروه های کوچک شش نفره با یکدیگر دیدار کنند.

آگهی

دولت بریتانیا به‌صورت محتاطانه بخشی از محدودیت‌های وضع شده کرونایی را برای ساکنان «انگلستان» لغو کرد. از روز دوشنبه، دستور «در خانه بمانید» لغوشد و دولت به شهروندان مقیم انگلستان اجازه داد تا در فضاهای باز خارج از خانه، عموما در پارک‌های خصوصی حداکثر تا شش نفر جمع شوند.

همچنین به گفته دولت انجام تمام ورزش ها در فضای باز، حتی ورزش های گروهی چون فوتبال و بسکتبال مجاز خواهد بود. با این حال به افراد شاغل توصیه شده که در صورت امکان همچنان از خانه کار کنند تا امکان انتقال ویروس به حداقل برسد.

در اواخر ماه دسامبر گذشته تعداد مبتلایان روزانه ویروس کرونا از ۵۰ هزار نفر گذشت و حالا در اواخر ماه مارس به روزی ۵۰۰۰ تن رسیده است. دولت بوریس جانسون برای کاهش میزان مبتلایان به ویروس کرونا از ماه ژانویه قوانین سخت قرنطینه، با دستور «در خانه بمانید» را اجرایی کرده بود.

البته به گفته وزارت بهداشت و سلامت بریتانیا روند گسترده واکسیناسیون تاثیر چشم گیری در کاهش میزان ابتلا به کووید۱۹ داشته است.

تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بریتانیایی دوز اول و کمتر از ۳.۵ میلیون نفر هر دو دوز واکسن کووید را دریافت کرده اند. در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل ماه مارس، مقامات بهداشت بریتانیا گفتند که تنها یک دوز واکسن کووید احتمال ابتلا به این بیماری را ۶۰٪ و احتمال بستری شدن در بیمارستان را تا ۸۰٪ کاهش می دهد.

بوریس جانسون نخست وزیربریتانیا دوشنبه با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر به شهروندان گوشزد کرد که با وجود رفع قرنطینه کامل، همچنان بسیاری از محدودیت های کرونایی برقرار است، از جمله این که فروشگاه‌های غیرضروری همچنان تعطیل خواهند ماند و شهروندان نمی توانند مسافرت کنند.

دولت بریتانیا اظهار امیدواری کرده است تا ماه ژوئیه سال جاری به همه بزرگسالان واکسن تزریق شود. همچنین دولت گفته است تا پایان ماه ژوئن تمام محدودیت های قانونی قرنطینه در این کشور لغو خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوران پساقرنطینه در اروپا؛ محدودیت‌های کرونایی بیشتری لغو می‌شود

کرونا و بسته شدن کانال سوئز باعث کمبود کوتوله‌های باغ در بریتانیا شد

اختلاف دوباره اتحادیه اروپا و بریتانیا در دوران پسابرکسیت بر سر واکسن کووید