حوثی‌ها بار دیگر به اهدافی در عربستان حمله کردند

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای حوثی می‌گویند اهداف تازه‌ای را در عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک مورد هدف قرار داده‌اند.

آگهی

نیروهای حوثی در یمن روز جمعه ۲۶ مارس اعلام کردند که حملاتی را به عربستان سعودی و به‌وسزه تاسیسات شرکت نفتی آرامکو و سایت‌های نظامی این کشور انجام داده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامیان حوثی اعلام کرد که این عملیات با ۱۸ پهپاد و هشت موشک بالستیک علیه پایگاه نظامی ملک عبدالعزیز در دمام و اماکن نظامی در نجران و عسیر، راس التنورا، رابیگ، ینبو و جیزان صورت گرفته است.

آقای سریع می‌گوید عملیات مذکور با موفقیت به اهداف خود دست یافته است.

در مقابل اما ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می‌گوید که روز پنجشنبه چندین هواپیمای بدون سرنشین پر از مواد منفجره را رهگیری و منهدم کرده است. ریاض می‌گوید این هواپیماهای بدون سرنشین در حال حمله به اهدافی در عربستان سعودی بوده‌اند.

ائتلاف عربی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون در جنگ یمن درگیر است اعلام کرد حوثی‌ها قصد داشتند تا دانشگاه‌های نجران و جیزان را مورد هدف قرار دهند.

وزارت انرژی عربستان سعودی هم گزارش داده که حملات حوثی‌ها به ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جیزان باعث آتش سوزی یک مخزن شده است. این وزارت‌خانه می‌گوید این حملات هیچ خسارت جانی به همراه نداشته است.

آرامکو درخواست‌ها برای اظهار نظر در این خصوص را به آینده نزدیک موکول کرده است. وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور اقدامات بازدارنده‌ای را برای حفاظت از صادرات نفت خود انجام خواهد داد.

حملات تازه هواپیماهای بدون سرنشین یمنی پس از آن صورت گرفت که ریاض طرح صلح جدیدی را برای برقراری آتش بس در یمن ارائه کرده است.

حوثی‌ها اخیرا حملات هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی خود را به عربستان سعودی افزایش داده‌اند. این حملات به اهدافی چون تاسیسات نفتی و اماکن نظامی اصابت کرده است.

نیروهای ائتلاف عربی در ماه مارس سال ۲۰۱۵ طی حملاتی گسترده به نقاط مختلف یمن حمله کردند. با گذشت ۶ سال از آغاز این حملات، هنوز جنگ در کشور فقیر یمن ادامه دارد و نیروهای حوثی در مقابل حملات خارجی به رهبری عربستان سعودی مقاومت می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و اروپا خواستار پایان درگیری‌ها و ازسرگیری مذاکره در یمن شدند

نبرد در مأرب یمن؛ دست‌کم ۹۰ نفر از حوثی‌ها و نیروهای وفادار به دولت کشته شدند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است