بایدن از روسای جمهور روسیه و چین برای شرکت در نشست آب و هوا دعوت کرد

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که کشورش از رهبران چین و روسیه دعوت کرده است تا در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا از ۲۲ تا ۲۳ آوریل شرکت کنند

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که کشورش از رهبران چین و روسیه دعوت کرده است تا در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا از ۲۲ تا ۲۳ آوریل شرکت کنند.

آقای بایدن به خبرنگاران گفت که هنوز با رهبران این دو کشور درباره این موضوع صحبت نکرده است.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از جمله ۴۰ رهبر جهان هستند که به اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا در ماه آوریل دعوت شده‌اند.

با توجه به محدودیت‌های همه گیری کرونا، نشست جهانی آب و هوا به صورت مجازی برگزار می‌شود که برای مشاهده عمومی به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا موضوع تغییرات آب و هوایی را به عنوان یک الویت اصلی ارتقا دهد. مقام‌های آمریکایی معتقدند که با وجود اختلافات عمیق با چین و روسیه، در زمینه‌ آب و هوا می‌توانند با این دو کشور همکاری کنند.

رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در اولین کنفرانس خبری خود از زمان روی کار آمدنش، از شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین به عنوان «حامیان خودکامگی» یاد کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که هدف اصلی نشست روز زمین و گردهمایی جداگانه در شهر گلاسکوی اسکاتلند در ماه نوامبر، کم کردن میزان گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آقای بایدن هنگام خروج از کاخ سفید برای تعطیلات آخر هفته گفت که او در خصوص این موضوع فقط با نخست وزیر بریتانیا صحبت کرده است. او تاکید کرد که موضوع گفتگویش نشست آب و هوا بوده است.

انتظار می‌رود آقای بایدن در نشست جهانی آب و هوا از هدف «بلند پروازانه ۲۰۳۰ » دولتش برای کاهش انتشار کربن سخن بگوید.

ناظران سیاسی احتمال می‌دهند که اعلام هر برنامه‌ای از سوی بایدن با مخالفت جمهوری خواهان روبرو شود، زیرا آن‌ها نگرانند که رئیس جمهور دموکرات برای پیگیری برنامه های آب و هوایی‌اش، مشاغل و رشد اقتصادی را فدا کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال کاخ سفید اعلام کرده است که آقای بایدن از رهبران جهان خواهد خواست تا از این اجلاس به عنوان فرصتی برای ترسیم چگونگی کمک کشورهایشان به کاهش انتشار کربن استفاده کنند.

قرار است در نشست جهانی آب و هوا ۱۷ کشوری که تولید کننده ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان هستند، گردهم آیند. کانادا، مکزیک، اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، نیجریه، آفریقای جنوبی و متحدان اروپایی آمریکا به این نشست دعوت شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلینکن: چین بیش از قبل در داخل سرکوب و در خارج تهاجمی‌ رفتار می‌کند

آمریکا ۳۲ نهاد و فرد روسی را تحریم کرد؛ سفیر واشنگتن در مسکو احضار شد

جو بایدن: واشنگتن به دنبال دوری از پکن نیست