حضور افسران نئونازی در ارتش فرانسه؛ وزارت دفاع: نگران کننده است

ماکرون به همراه رئیس ارتش در مراسم چهاردهم ژوئیه
ماکرون به همراه رئیس ارتش در مراسم چهاردهم ژوئیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وبسایت مدیاپارت در تازه ترین افشاگری خود می گوید دریافته که دست کم پنجاه افسر ارتش فرانسه گرایش های آشکار نئونازی دارند.

آگهی

وزارت دفاع فرانسه روز چهارشنبه به گزارش‌هایی درباره حضور تعدادی از افسران با گرایش نئونازی در ارتش این کشور واکنش نشان داد. 

در بیانیه وزارت دفاع تاکید شده است که که  نگرانی بسیاری جدی در این باره وجود دارد» و «هیچ ایدئولوژی مغایر با ارزش های جمهوری فرانسه در صحن ارتش تحمل نخواهد شد.»

پیش از این برخی رسانه‌های فرانسه افشا کرده بودند که حدود ۵۰ افسر ارتش این کشور گرایش نئونازی دارند. 

وب سایت مدیاپارت تصاویر و ویدئوهایی از این افسران منتشر کرده است که نشان می‌دهد آنان گردن بندهای منقش به اس اس و یا خالکوبی‌های مرتبط با آلمان نازی  با هیبت نظامی دارند و همزمان سلام هیتلری می دهند. بخش اعظمی از این افسران «کماندوهای عضو لژیون خارجی» ارتش هستند. افسرانی که اغلب ملیتی به جز فرانسوی دارند. در میان آنها افسران اوکراینی، لهستان و مجار دیده می شوند که برای ارتش فرانسه در سراسر جهان خدمت می کنند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در پاسخ به رسانه ها گفت: «جای چنین گرایش های نفرت برانگیز و تهوع آوری در ارتش فرانسه نیست.»

وی گفت که تا کنون هفت تن از این نظامیان از ارتش اخراج شده‌اند. 

وزیر دفاع در گفتگو خود با رسانه ها تاکید کرد که قرار نیست چن مورد استثنایی از افراد نئونازی هویت کل افسران را زیر سوال ببرد. به گفته خانم پارلی ارتش فرانسه ۲۱۰ هزار نیرو دارد و پنجاه نفر نمی توانند نماینده تمام نظامیان باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورش پلیس فرانسه به مخفیگاه نئونازی‌ها در آلزاس؛ ۷۲ قبضه کلاشنیکف کشف شد

یک مظنون به آتش زدن ساختمان پناهجویان و قتل پس از ۳۰ سال بازداشت شد

وزیر دفاع فرانسه تلاش راست افراطی برای دخالت ارتش در سیاست را محکوم کرد