بهبود چشم‌انداز اقتصادی منطقه یورو؛ تلاش بانک مرکزی اروپا برای مهار نرخ بهره و تحریک تورم

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بانک مرکزی اروپا متعهد شد تا برای مهار رشد بازدهی اوراق قرضه که بهبود اقتصادی منطقه یورو را به تاخیر می‌اندازد، خرید اوراق بدهی دولت‌ها را طی ماه‌های آینده افزایش دهد.

آگهی

بانک مرکزی اروپا متعهد شد تا برای مهار رشد بازدهی اوراق قرضه که بهبود اقتصادی منطقه یورو را به تاخیر می‌اندازد، خرید اوراق بدهی دولت‌ها را طی ماه‌های آینده افزایش دهد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه هیات مدیره این بانک، با اعلام این خبر گفت که با وجود بهبود چشم‌انداز اقتصادی میان مدت منطقه یورو، داده‌های اولیه از ادامه تضعیف تولید ناخالص داخلی این منطقه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ حکایت دارد؛ رخدادی که بیش از همه متاثر از ادامه همه‌گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های عمومی دولت‌هاست.

خانم لاگارد توضیح داد که در چنین شرایطی اگر روند صعودی نرخ بهره کنترل نشود، دامنه بحران مالی می‌تواند ابعاد بزرگ‌تری پیدا کرده و تمامی بخش‌های اقتصادی را متاثر کند.

رئیس بانک مرکزی اروپا همچنین از افزایش نرخ تورم در منطقه یورو خبر داد و گفت که این نرخ به بالاتر از برآورد ماه دسامبر این بانک رسیده که بیش از همه متاثر از عوامل گذرا از جمله بالا رفتن قیمت انرژی بوده است؛ لذا با وجود ادامه کاهش تقاضای موثر و افزایش بیکاری، این روند می‌تواند به سرعت متوقف شود.

خانم لاگارد با اشاره به لزوم ادامه حمایت از تمامی بخش‌های اقتصادی و تلاش برای ادامه رشد نرخ تورم، تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا آماده است تا تمامی ابزارهای خود برای تزریق نقدینگی و صعود نرخ تورم به سمت نرخ هدف این بانک(۲ درصد) را به کار گیرد و در عین حال با ممانعت از رشد نرخ بهره، زمینه بازگشت رونق اقتصادی را در میان مدت تضمین کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که با ادامه کارزار واکسیناسیون کرونا و کاهش تدریجی محدودیت‌های عمومی همزمان با اجرای بسته‌های محرک‌های اقتصادی، رشد اقتصادی و نرخ تورم منطقه یورو در سال ۲۰۲۱ فراتر از انتظار پیشین این بانک باشد. او سپس از برآوردهای تازه بانک مرکزی اروپا رونمایی کرد که نشان می‌دهد افت رشد اقتصادی منطقه یورو در سال گذشته میلادی کمتر از انتظار بوده و در عین حال رشد اقتصادی و نرخ تورم این منطقه در سال جاری میلادی نیز بالاتر از پیش‌بینی گذشته این بانک خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برندگان و بازندگان سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا؛ کدام بازارها برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر می‌شود؟

افزایش ۶۰۰ میلیارد یورویی بسته ضد رکود کرونا توسط بانک مرکزی اروپا

توافق کابینه ائتلافی آلمان در دقیقه ۹۰؛ بن‌بست بودجه ۲۰۲۴ رفع شد