رسوایی خرید ماسک در آلمان؛ روزهای دشوار یاران مرکل در آستانه انتخابات محلی

صدراعظم آلمان در جلسه کابینه این کشور
صدراعظم آلمان در جلسه کابینه این کشور Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانی مونیخ تحقیق درباره رسوایی «واسطه‌گری برای خرید ماسک» و ارتکاب «تقلب» و «فساد مالی» در این پرونده را آغاز کرده است.

آگهی

احزاب دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن در آلمان به دنبال رسوایی «واسطه گری برای خرید ماسک» روز چهارشنبه اعلام کردند که همه نمایندگان شان در پارلمان باید کسب سودهای احتمالی در جریان معاملات را اعلام کنند. 

تصمیم احزاب دموکرات مسیحی (CDU) و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (CSU) در آستانه برگزاری انتخابات محلی در دو ایالت «بادن ووتمبرگ» و «راینلاند فالتس» اتخاذ شد. بر این اساس نمایندگان این دو حزب که متحد دیرین یکدیگر به شمار می روند باید تا جمعه شب هرگونه سودی را که از معاملات احتمالی برای خرید و فروش محصولات پزشکی از جمله ماسک کسب کرده اند اعلام کنند. 

گئورگ نوسلاین، نماینده اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن و نیکلاس لوبل، نماینده دموکرات مسیحی در بوندستاگ (پارلمان آلمان) دو سیاستمداری هستند که به دنبال افشای رسوایی «واسطه گری برای خرید ماسک» دردسر زیادی برای هم حزبی های خود از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ایجاد کرده اند. این دو نماینده در مجموع به طور مستقیم یا غیرمستقیم صدها هزار یورو از ایفای نقش واسطه برای خرید ماسک سود به دست آورده اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیکلاس لوبل از نمایندگی پارلمان کناره گیری کرده و گئورگ نوسلاین نیز اعلام کرده است که در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر آینده نامزد نخواهد شد. دادستانی مونیخ تحقیق درباره رسوایی «واسطه گری برای خرید ماسک» و ارتکاب «تقلب» و «فساد مالی» در این پرونده را آغاز کرده است. 

از انتخابات محلی در ایالت های «بادن ووتمبرگ» و «راینلاند فالتس» به عنوان آزمونی برای محافظه کاران آلمان پیش از انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر (شهریور/مهر) یاد می شود. آنگلا مرکل اعلام کرده است که در نظر دارد پس از ۱۶ سال حضور در قدرت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی خود را بازنشسته کند. 

محبوبیت احزاب دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن طی روزهای گذشته به دنبال افشای رسوایی «واسطه گری برای خرید ماسک» و همچنین نارضایتی عمومی از روند واکسیناسیون در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» کاهش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان در برابر موج سوم شیوع کرونا به دنبال «تمدید» محدودیت‌های اعمال شده است

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد