جودو؛ ژاپن با ۳ طلا گرند اسلم تاشکند را آغاز کرد

 جودو؛ ژاپن با ۳ طلا گرند اسلم تاشکند را آغاز کرد
Copyright from Euronews video
Copyright from Euronews video
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کسب عنوان نخست توسط مومو تامائوکی در مبارزات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان سبب شد تا تیم ژاپن با ٣ طلا و ١ نقره در صدر جدول مدال ها قرار گیرد.

آگهی

مسابقات گرند اسلم جودو در تاشکند، پایتخت ازبکستان از روز جمعه پنجم مارس با درخشش اورانتستسگ مونخباتِ مغولی در بخش زنان استارت خورد.

بهترین جودوکار زن

جودوکار سرشناس تیم زنان مغولستان که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در فینال مبارزات وزن منهای ۴۸ کیلوگرم موفق شد با اجرای فن «تانی اوتوشی» و کسب امتیاز ایپون، ناتسومی تسونودا، حریف ژاپنی خود را از پیش رو بردارد و صاحب گردن آویز طلا شود.

مونخبات که با این پیروزی عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست تورنمنت را نیز بدست آورد پس از دریافت مدال خود از دستان رئیس کمیته المپیک ازبکستان گفت: «از اینکه مقابل حریف ژاپنی پیروز شدم بسیار خوشحالم. من برای برتری مقابل او فن ویژه ای را تمرین کرده بودم که خوشبختانه خوب جواب داد.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست گرند اسلم تاشکند به ریوجیو ناگایاما از ژاپن تعلق گرفت. جودوکار ژاپنی در مبارزات وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان خوش درخشید و پس از غلبه بر کلیه حریفان راهی مبارزه پایانی شد.

ناگایاما در فینال نیز با امتیاز وازاری، یلدوس سمتوف قزاق را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

ریوجیو ناگایاما پس از دریافت مدال طلا از دستان رئیس فدراسیون جودوی ازبکستان احساسش را اینگونه بیان کرد: «ابتدا جای شکر دارد که برغم همه گیری کووید اینجا هستم و در مبارزات شرکت کردم. کسب نتیجه و دریافت مدال خوشحالی مضاعفی برای من به حساب می آید.»

دومین طلای ژاپن در نخستین روز

اوتا آبه، دیگر جودوکار ژاپنی موفق شد در مبارزات وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان به فینال راه یابد و در مبارزه نهایی نیز مقابل حریفی از مغولستان به برتری برسد.

آبه مدال طلای خود را از دستان مدیر آموزش و تربیت مربیان در فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

طلای ۶۶ کیلوگرم مردان برای کره جنوبی

بائول آن، جودوکاری از کره جنوبی موفق شد در مبارزه نهایی وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان حریف مغولی خود را با امتیاز ایپون شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

ژاپن با ٣ طلا و ١ نقره در صدر جدول مدالها

تیم ژاپن پس از کسب عنوان نخست توسط مومو تامائوکی در مبارزات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان، با سه طلا پشتوانه خود را برای قرار گرفتن در صدر جدول رقابت ها تقویت کرد.

تامائوکی در مبارزه نهایی این وزن حریفی از چین تایپه را شکست داد تا برای دومین بار صاحب مدال طلا در رقابت های گرند اسلم شود.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست گرند اسلم تاشکند را چن لین، جودوکار چین تایپه در فینال مبارزه نهایی وزن منهای ۵۷ کیلوگرم مردان به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ گرجستان با ۵ مدال گرند اسلم تفلیس را آغاز کرد

جودو؛ سعید ملایی در اسرائیل برای مغولستان نقره گرفت

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن