شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد

شهاب‌الدین عزیزی خادم
شهاب‌الدین عزیزی خادم Copyright YJC
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی کریمی پس از خروج از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: «از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که پس‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند اما کسی نیامد.»

آگهی

شهاب‌الدین عزیزی خادم در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در رقابت با سه نامزد دیگر توانست در دور اول ۳۵ رای و در دور دوم ۴۹ رای کسب کند و در صدر این فدراسیون قرار گیرد. علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی ایران که یکی از کاندیداها بود ۹ رای کسب کرد و در جمع خبرنگاران گفت: «باید با تأخیر روز مهندس را به تمام مهندسان تبریک بگویم و برا‌ی آنها آرزوی موفقیت کنم.»

انتخابات فدراسیون فوتبال امروز یکشنبه ۱۰ اسفند در سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد و مصطفی آجرلو، شهاب‌الدین عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون بودند. در دور نخست رای گیری از مجموع ۸۷ رای کیومرث هاشمی ۲۴ رای و شهاب‌الدین عزیزی خادم ۳۵ رای، علی کریمی ۹ رای و مصطفی آجرلو ۱۸ رای کسب کردند و یک رای باطله نیز ثبت شد. در دور دوم رای گیری شهاب‌الدین عزیزی خادم با ۴۹ رای به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا چهار سال در این سمت باقی بماند. کیومرث هاشمی در دور دوم ۳۸ رای کسب کرد.

عزیزی خادم ۴۳ ساله است و پیش از این ریاست هیات مدیره باشگاه‌های سایپا و پیکان را برعهده داشت. او سابقه حضور در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران را نیز در کارنامه دارد.

از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که پس‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند اما کسی نیامد.
علی کریمی

علی کریمی پس از خروج از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: «از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که پس‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند اما کسی نیامد.»

وی با تشکر از ۹ نفری که به او رای دادند گفت: «۹ نفر در این مجمع بودند که دوست داشتند فوتبال تغییر اساسی کند. از این بابت از آن ۹ نفر تشکر می‌کنم. امیدوارم رئیس بعدی این دوستان را اذیت نکند و رویه حرفه‌ای را دنبال کند.»

خبرگزاری مهر
علی کریمیخبرگزاری مهر

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا رای‌های داده شده به سایر نامزدها سالم بود، گفت: «نمی دانم، باید به وجدان دوستان واگذار کنیم. رای آنها برای من قابل احترام است و هر کسی یک حق رای داشت و اگر من هم جای آنها بودم به آن کسی که دوست داشتم رای می‌دادم. امیدوارم افراد نزد وجدان خود راحت باشند و به فوتبال خیانت نکرده باشند. »

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات، مهندسی شده بود؟ گفت: «نمی‌دانم اما جا دارد با تاخیر روز مهندس را به دوستان و مهندسان عزیز تبریک بگویم و برایشان آرزوی موفقیت کنم.»

شهاب الدین عزیزی خادم در زمان شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اعلام کرده بود که اولویت نخست او، حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی است.

در جلسه امروز همچنین شهره موسوی با اکثریت آرا به عنوان نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد. نواب رییس اول و دوم عزیزی خادم موفق به اخذ صلاحیت نشده بودند.

احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال، وحید هاشمیان، مربی تیم ملی و دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز به عنوان مهمان در سالن حضور داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نایب رئيس فدراسیون فوتبال ایران به اتهام کلاه‌برداری بازداشت شد

گفتگوی یورونیوز با مهدوی‌کیا در باره لغو میزبانی فوتبال؛ از مشکلات ساختاری تا ضعف مدیریت ورزشی

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»