تروئیکای اروپایی: محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران خطرناک است

وزرای خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه
وزرای خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران از نیمه شب گذشته کلیه دسترسی‌های تکمیلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای خود را متوقف کرد.

آگهی

بریتانیا، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک از محدودسازی بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران «عمیقا» ابراز تاسف کردند.

ایران از نیمه شب گذشته کلیه دسترسی‌های تکمیلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای خود را متوقف کرد. در بیانیه مشترک لندن، پاریس و برلین محدودیت بازرسی ها از فعالیت های هسته ای ایران «خطرناک» توصیف شده است.

وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان از تهران خواسته‌اند که کلیه اقداماتی را که منجر به کاهش «شفافیت» فعالیت‌های هسته‌ای می‌شود، «متوقف» کند. آنها همچنین خواستار عقب‌نشینی ایران از تصمیمات خود شدند. دومینیک راب، ژان ایو لودریان و هایکو ماس، وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان هدف خود را «حفظ برجام» عنوان کرده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این بیانیه از تلاش‌های دیپلماتیک کنونی برای دستیابی به راه حلی در راستای «بازگشت ایران و آمریکا به اجرای کامل برجام» حمایت شده است.

بریتانیا، فرانسه و آلمان همچنین ایران را متهم کرده‌اند که فرصت پدیدآمده برای از سرگیری دیپلماسی را زیر سوال برده است. آنها همچنین از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رافائل گروسی، مدیرکل این نهاد حمایت کردند.

رافائل گروسی در جریان سفر دو روزه اخیر خود به تهران با مقامات ایران بر سر ساز و کار نظارت های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سه ماه آینده به توافق رسید. این توافق اعتراض نمایندگان مجلس ایران را برانگیخت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تائید کرده است که کشورش اجرای پروتکل الحاقی را از صبح سه شنبه متوقف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی در دیدار با وزیر خارجه ایرلند: اروپایی‌ها از تهدید و فشار خودداری کنند

ایران: نظارت تکمیلی آژانس بر فعالیت هسته‌ای از نیمه‌شب متوقف می‌شود

علی خامنه‌ای: حد غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد نخواهد بود، لازم شد به ۶۰ درصد می‌رسد