بازگشت دوباره تظاهرکنندگان به خیابان‌های ایروان؛ نخست وزیر ارمنستان تحت فشار استعفا

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردم خشمگین ارمنستان در اعتراض به عملکرد نیکول پاشینیان، بار دیگر به خیابان‌های ایروان آمدند و خواهان استعفای نخست وزیر شدند.

آگهی

شهروندان ایروان، بار دیگر در اعتراض به عملکرد نیکول پاشینیان به خیابان‌های پایتخت ارمنستان آمدند و خواهان استعفای نخست وزیر شدند.

مردم معترض که مدتی به دلیل سرمای شدید هوا تظاهرات خیابانی خود را متوقف کرده بودند، روز سه‌شنبه ۲۳ فوریه با حضور در مرکز ایروان بار دیگر فریاد «خائن» و «پاشینیان استعفا» سر دادند.

معترضان که در نزدیکی میدان جمهوری و در مجاورت ساختمان‌های دولتی تظاهرات خود را بر پا کرده بودند از عملکرد دولت در توافق صلح با آذربایجان بر سر مناقشه قره‌باغ خشمگین هستند. نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان‌های دولتی مجاور تظاهرکنندگان حضور داشتند تا مانع از ورود احتمالی آنها به مراکز دولتی شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

توافق آتش‌بس میان باکو و ایروان که با میانجی‌گری روسیه به دست آمد، حاکمیت باکو بر مناطق وسیعی در قره‌باغ و پس از یک ربع قرن ثبیت شد. پس از امضای این توافق در ماه نوامبر مردم ارمنستان از عملکرد پاشینیان خشمگین شده و او را به ناتوانی در دفاع از منافع و مرزهای کشور محکوم کرده‌اند.

توافق ماه نوامبر به چندین دهه کشمکش میان ارمنستان و آذربایجان پایان داد. مناقشه‌ای که در ماه‌های نوامبر و اکتبر بار دیگر رنگ و بوی جنگ به خود گرفت و به کشته و مجروح شدن هزاران نفر منتهی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاشینیان مردم ارمنستان را به شرکت در انتخابات زودهنگام فراخواند

معترضان به یک ساختمان دولتی در ایروان یورش بردند؛ هشدار باکو در خصوص تحرکات جدید در قره‌باغ

فرانسه با انعقاد قراردادهای نظامی با ارمنستان قدم در حیاط خلوت روسیه می‌گذارد