قتل روزنامه‌نگار افشاگر؛ متهم با اقرار در دادگاه به ۱۵ سال زندان محکوم شد

عکسی از خبرنگار افشاگر مالتی
عکسی از خبرنگار افشاگر مالتی Copyright Zigli Jonathan Borg/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وینسنت موسکات پس از اعتراف به دست داشتن در قتل دافنه کاروانا گالیزیا، روزنامه‌نگار تحقیقی ۵۳ ساله مالتی به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

آگهی

وینسنت موسکات پس از اعتراف به دست داشتن در قتل دافنه کاروانا گالیزیا، روزنامه‌نگار تحقیقی ۵۳ ساله مالتی به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

کاروانا گالیزیا در شانزدهم اکتبر ۲۰۱۷ پس از انفجار یک بمب که به خودرو او متصل شده بود، کشته شد.

موسکات یکی از سه نفری است که به جاسازی بمب روی خودرو متهم شده بود اما در ابتدا خود را بی‌گناه خوانده بود. وی در جلسه روز سه‌شنبه ۲۳ فوریه دادگاه به دست داشتن در این قتل اعتراف کرد. دادگاه به آقای موسکات درباره عواقب پذیرش این اتهام هشدار داد اما او اظهارات خود را بار دیگر تایید کرد که در زمان کوتاهی پس از این اعتراف، دادگاه رای خود را صادر کرد.

آلفرد و جورج دجورجیو دو برادری هستند که آن‌ها هم به قتل این خبرنگار متهم شده‌اند. دادگاه اتهام‌های این دو برادر را که ادعای بی‌گناهی می‌کنند، پیگیری خواهد کرد.

یورگن فنک، هتل‌دار مرد چهارمی است که به طور جداگانه متهم شده است.

افشاگری‌های این خبرنگار درباره فساد مالی در دولت وقت مالت، باعث برگزاری انتخابات پیش از موعد در این کشور شد. از جمله اقدامات خانم گالیزیا افشای مدارکی بود که نشان می‌داد جوزف موسکات، نخست وزیر وقت مالت و اعضای خانواده‌اش در فساد مالی دست دارند.

بر اساس مدارکی که او منتشر کرده همسر نخست وزیر مالت با باز کردن حساب بانکی در پاناما در جابجایی غیر قانونی پول‌ فعال بوده است. همچنین بخشی از این مدارک نشان می‌دهد که دولت مالت با دریافت رشوه از آذربایجان به یکی از بانک‌های این کشور اجازه داده بود در مالت فعالیت کند. این خبرنگار در دوره فعالیتش دو بار بازداشت شده بود.

جوزف موسکات با وینسنت موسکات متهم این پرونده، نسبتی ندارد و سال گذشته در پی این رسوایی استعفا داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه پلیس متهم به قتل زن جوان؛ جنایتی که بریتانیا را تکان داد

مردی که پسرانش را برای پول بیمه کشته بود به بیش از ۲۰۰ سال زندان محکوم شد

ده نفر به ظن قتل خبرنگار مالتی دستگیر شدند