ایلان ماسک خرید بیت‌کوین را تنها اندکی بهتر از نگهداری پول نقد دانست

ایلان ماسک
ایلان ماسک Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصمیم ایلان ماسک برای تبدیل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از ثروت خود به بیت‌کوین باعث شد تا بهای هر این ارز دیجیتال طی هفته جاری از ۵۰ هزار دلار فراتر برود.

آگهی

ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان می گوید خرید بیت کوین تنها اندکی از نگهداری پول نقد مفیدتر است.

مدیرعامل شرکت تسلا که تا چند روز پیش عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت اخیرا از تبدیل بخشی از سرمایه خود به بیت کوین خبر داده بود. او اکنون با دفاع از تصمیم خود می گوید تفاوت اندکی که بین خرید بیت کوین و نگهداری پول نقد وجود دارد به این معنا است که این رمزارز معروف دارایی «بهتری» محسوب می شود.

تصمیم ایلان ماسک برای تبدیل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از ثروت خود به بیت کوین باعث شد تا بهای هر بیت کوین طی هفته جاری از ۵۰ هزار دلار فراتر برود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مدیرعامل تسلا اخیرا در صفحه توئیتر خود از خرید رمزارز دوج کوین برای نوزادش سخن گفته بود. این توئیت ایلان ماسک باعث شد تا ارزش دوج کوین نیز به شکل چشمگیری افزایش یابد.

از سوی دیگر رکورد ارزش هر بیت کوین روز جمعه بار دیگر شکسته شد. قیمت بیت کوین در حالی به ۵۲ هزار و ۹۳۲ دلار رسید که ارزش این رمزارز از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون ۶۰ درصد افزایش یافته است. یکی از دلایل افزایش بهای بیت کوین مشاهده نشانه هایی مبنی بر پذیرش آن از سوی شرکت ها و موسسات مختلف از جمله تسلا، مسترکارت و بانک نیویورک ملون است.

به دنبال رشد اخیر قیمت بیت کوین ارزش کل سرمایه موجود در بازار این رمزارز (همه بیت کوین های در حال چرخش) به ۹۸۲ میلیارد دلار رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت فرانسه میلیون‌ها یورو بیت‌کوین حراج می‌کند؛ قیمت پایه: ۵۰ درصد نرخ بازار

ایلان ماسک با یک توییت باعث سقوط سهام تسلا شد

اتصال مغز انسان به کامپیوتر؛ پروژه جدید ایلان ماسک با همکاری تسلا