جودو؛ گرند اسلم تل آویو با درخشش جودوکار جوان فرانسوی آغاز شد

 جودو؛ گرند اسلم تل آویو با درخشش جودوکار جوان فرانسوی آغاز شد
Copyright International Judo Federation
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شیرین بوکلی، جودوکار فرانسوی در فینال مبارزات دسته منهای ۴۸ کیلوگرم داریا بیلودید، سوپراستار اوکراینی و دارنده دو عنوان قهرمانی جهان را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت.

آگهی

رقابت های گرند اسلم جودو در تل آویو پنجشنبه شب با معرفی برگزیدگان اوزان سبک استارت خورد و در سبک ترین وزن مسابقات یک جودوکار فرانسوی نگاه ها را به سوی خود جلب کرد.

بهترین ورزشکار زن

شیرین بوکلی، جودوکار فرانسوی در فینال مبارزات دسته منهای ۴۸ کیلوگرم درخشید و ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست را از آن خود کرد. بوکلی برای کسب این افتخار کار بزرگی را انجام داد.

او داریا بیلودید، سوپراستار اوکراینی و دارنده دو عنوان قهرمانی جهان را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و مدال طلای خود را از دستان یکی از مسئولان و حامیان مالی برگزاری این مسابقات دریافت کرد.

شیرین بوکلی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست احساسش را اینگونه بیان کرد: «حس بسیار خوبی را در این مسابقه تجربه کردم؛ نمی دانم دقیقا چه کاری می کنم یا چه زمانی این کار را انجام می دهم، مسئله حس کردن ماجرا است و حالا که با ایپون پیروز شدم همه چیز تمام شده است.»

بهترین ورزشکار مرد

عنوان بهترین جودوکار مرد روز نخست گرند اسلم تل آویو به داوود ممدسوی از آذربایجان تعلق گرفت. این جودوکار جوان در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با اجرای فن زیبای «اوچی گاری» حریفی از گرجستان را شکست داد.

جودوکار آذربایجانی مدال طلای خود را از دستان یکی از مدعوین فدراسیون بین المللی جودو دریافت کرد.

طلای ۵۲ کیلوگرم برای بریتانیا

چلسی جایلز، جودوکار بریتانیایی با غلبه بر مایلیندا کلمندی، حریف سرشناس کوزوویی و قهرمان المپیک جواز حضور در فینال مبارزات وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان را دریافت کرد.

جایلز در مبارزه پایانی هم خوش درخشید و موفق شد با برتری مقابل جیلی کوهن، حریفی از کشور میزان پیروز از تاتامی خارج شود. او مدال طلای خود را از دستان وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل دریافت کرد.

اسپانیا هم یک طلا در روز نخست دشت کرد

مارتین آلبرتو گایترو، جودوکاری از کشور اسپانیا فاتح مبارزات وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان شد. گایترو در فینال با کسب امتیاز ایپون حریفی از بلاروس را از پیش رو برداشت.

جودوکار اسپانیایی پس از دریافت مدال طلای خود از دستان مدیر ورزشی مسابقات پان امریکن فدراسیون جهانی جودو گفت: «همه دوست دارند از وضعیت کنونی خارج شویم و همه چیز به حالت عادی باز گردد اما در حال حاضر ممکن نیست. آنچه در تل آویو دیدم خیلی خوب بود، سازماندهی مسابقات و پروتکل ها عالی است. این یعنی همه می دانند چه کار باید انجام دهند و از چه کاری پرهیز کنند. من واقعا از نحوه برگزاری مسابقات راضی ام.»

نخستین مدال طلا برای اسرائیل

تیمنا نلسون لِوی، جودوکار اسرائیلی کشورش را صاحب نخستین مدال طلا در این تورنمنت کرد. لِوی در فینال مبارزات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم سارا لئونی سیسیک فرانسوی را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت.

وی مدال طلای خود را از دستان الکس جیلادی، عضو کمیته بین المللی المپیک و نایب رئیس کمیسیون هماهنگی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو دریافت کرد.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست گرند اسلم تل آویو یک «او گوشی» بو که ساینی، جودوکار هندی در مبارزات وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان به اجرا در آورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ کره جنوبی مسترز دوحه را با دو طلا آغاز کرد

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید