رئیس «ام آی ۶» بابت تبعیض علیه جاسوسان دگرباش جنسی عذرخواهی کرد

مقر «ام آی ۶» در لندن
مقر «ام آی ۶» در لندن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا با این استدلال که احتمال باج‌خواهی از دگرباشان جنسی بیشتر است مانع از عضویت آنها در این سازمان می‌شدند.

آگهی

رئیس سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا معروف به «ام آی ۶» روز جمعه از جاسوسان و مامورانی که به دلیل گرایش جنسی خود از کار برکنار شدند یا فرصت ارتقاء شغلی را از دست دادند عذرخواهی کرد.

ریچارد مور، رئیس «ام آی ۶» در پیامی ویدئویی گفت که ممنوعیت عضویت دگرباشان جنسی در این سازمان که تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت «اشتباه، غیرمنصفانه و تبعیض‌آمیز» بود. هرچند رابطه با همجنس پس از سال ۱۹۶۷ در بریتانیا دیگر جرم محسوب نمی شد اما مقامات «ام آی ۶» با این استدلال که احتمال باج خواهی از همجنسگرایان بیشتر است مانع از عضویت آنها در این سازمان شدند.

رئیس سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا گفت که تصمیم این سازمان فرصت خدمت را از افرادی «وفادار و وطن پرست» گرفت. ریچارد مورد اظهار داشت: «امروز به نمایندگی از "ام آی ۶" بابت رفتاری که با همکاران دگرباش جنسی و شهروندان مان شد عذرخواهی می کنم و به کسانی که زندگی شان تحت تاثیر قرار گرفت می گویم که متاسفم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس «ام آی ۶» همچنین پذیرفت که پس از سال ۱۹۹۱ نیز با وجود لغو ممنوعیت عضویت دگرباشان جنسی در سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا همچنان تبعیض علیه آنها ادامه داشت.

با توجه به دلایل امنیتی و حساسیت ماموریت های «ام آی ۶» مشخص نیست که چند نفر از جاسوسان یا ماموران این سازمان قربانی رفتار تبعیض آمیز علیه دگرباشان جنسی شده بودند.

ریچارد مور سال گذشته به عنوان «سی» (C)، کدی که رئیس «ام آی ۶» با آن شناخته می شود منصوب شد.

وزارت دفاع بریتانیا چند روز پیش اعلام کرد که مدال های نظامی آن دسته از افرادی را که به دلیل همجنسگرایی از نیروهای مسلح اخراج شدند به آنها باز خواهد گرداند. دگرباشان جنسی تا سال ۲۰۰۰ امکان خدمت در نیروهای مسلح بریتانیا را نداشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنشگر حقوق دگرباشان از نیمار به‌خاطر همجنسگراهراسی شکایت کرد

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود