بوریس جانسون واکسینه ‌شدن ۱۵ میلیون بریتانیایی طی ۱۰ هفته را «نقطه عطف» خواند

واکسیناسیون در بریتانیا
واکسیناسیون در بریتانیا Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورنیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر بهداشت بریتانیا نیز برنامهٔ واکسیناسیون در این کشور را «بزرگترین و سریع‌ترین برنامه در اروپا و در تاریخ سازمان‌های بهداشتی» خواند.

آگهی

شمار افراد واکسینه شده در برابر بیماری کووید-۱۹ در بریتانیا در حالی از مرز ۱۵ میلیون تن گذشت که از تزریق نخستین دوز این واکسن در این کشور کمتر از ۱۰ هفته می‌گذرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا موفقیت مرحلهٔ نخست واکسیناسیون سراسری در این کشور را یک «نقطهٔ عطف برجسته» خواند و گفت دولتش توانسته به وعدهٔ خود وفا کند و تمامی داوطلبان را در ۴ گروهی که در اولویت هستند واکسینه کند.

وی افزود: «هنوز راه درازی در پیش داریم و قطعا دست‌اندازهایی در مسیر هست. اما هرچه باشد حالا به اولین هدف خود رسیده‌ایم و می‌دانم که با اطمینان بیشتری پیش می‌رویم.»

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا نیز برنامهٔ واکسیناسیون سازمان بهداشت این کشور را «بزرگترین و سریع‌ترین برنامه در اروپا و در تاریخ سازمان‌های بهداشتی» خواند. وی با تأکید بر آنکه اکنون «از هر چهار فرد بالغ، یک نفر» در این کشور واکسینه شده از همگان خواست برای واکسینه شدن قدم پیش بگذارند و افزود: «واکسن زدن راه ما به‌‌سوی آزادی است.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

گرچه شماری خواستار سبک‌تر شدن قرنطینه در این کشور شده‌اند دومنیک راب، وزیر خارجهٔ بریتانیا اعلام کرد هنوز برای صحبت در این زمینه بسیار زود است.

بناست تمامی ۹ گروهِ افرادی که در اولویت واکسینه شدن هستند تا پایان ماه آوریل (۱۰ اردیبهشت) در این کشور علیه کووید-۱۹ واکسینه شوند.

در مرحلهٔ بعد تمامی کسانی که بالای ۶۵ سال دارند و همچنین کسانی که در برابر بیماری آسیب‌پذیرترند تزریق می‌شود. تزریق نخستین دوز واکسن فایزر در بریتانیا ۸ دسامبر آغاز شد و در این کشور از هر دو واکسن فایزر و آکسفورد استفاده می‌شود. تا کنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در بریتانیا جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افشاگری مشاور نخست‌وزیر سابق بریتانیا: جانسون برای مدیریت بحران کرونا به دنبال سشوار و گربه مرده بود

وضعیت بهتر کشورهای شرق اروپا در واکسیناسیون کرونا، صربستان بعد از بریتانیا دوم است

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش