سوریه؛ ۱۹ شبه‌نظامی حامی دولت در حمله نیروهای داعش کشته شدند

نبرد در اطراف ادلب
نبرد در اطراف ادلب Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صحرای مرکزی سوریه موسوم به بادیه طی ماه‌های اخیر بارها شاهد حمله و عملیات منتسب به نیروهای شورشی با گرایش افراط‌گرایی اسلامی موسوم به «جهادی‌ها» بوده‌ است.

آگهی

یک سازمان غیردولتی مطلع از تحولات سوریه روز چهارشنبه از کشته شدن ۱۹ شبه‌نظامی حامی دولت بشار اسد در جریان حمله‌ای که به نیروهای داعش نسبت داده شده، خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که بواسطه دسترسی به منابع گسترده محلی به دقت تحولات سوریه را زیر نظر دارد در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد تصریح کرد که حمله یاد شده توسط نیروهای داعش در منطقه صحرای مرکزی سوریه صورت گرفته و طی آن ۱۹ شبه‌نظامی حامی دولت کشته شده اند.

داعش علی‌رغم شکست‌های نظامی پی در پی و برچیده شدن سیطره خود در خاک سوریه و عراق همچنان دست به حملات پراکنده در این دو کشور می‌زند.

در سوریه برغم آنکه پس از مارس ۲۰۱۹ شاهد فروپاشی آنچه «خلافت» داعش خوانده می‌شد، هستیم اما هر از چند گاهی نیروهای منتسب به این گروه حملات پراکنده‌ در بیایان‌ مرکزی سوریه موسوم به بادیه انجام می‌دهند؛ منطقه‌ای که وسعت آن از استان های مرکزی حمص و حما آغاز شده و تا دیرالزور در منتهی الیه شرقی این کشور امتداد می‌یابد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه درگزارش خود آورده است که «حمله نسبت داده شده به نیروهای جهادی در استان حما ۱۹ نیروی وابسته به دولت و گروه‌‌های متحد را به کشتن داده است.

در این گزارش تصریح شده که یازده تن از قربانیان از اعضای یک گروه شبه نظامی محلی در استان حما بودند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ادامه یادآور شده که نیروهای جهادی نیز متحمل تلفانی شده‌اند اما شمار آنها مشخص نیست.

صحرای مرکزی سوریه موسوم به بادیه طی ماه‌های اخیر بارها شاهد حمله و عملیات منتسب به نیروهای شورشی با گرایش افراط‌گرایی اسلامی موسوم به «جهادی‌ها» بوده‌ است.

نیروهای شورشی باقی مانده در خاک سوریه عمدتا در مناطق شمال غرب این کشور مستقر هستند و مواضع آنها هر از گاهی با پشتیبانی جنگنده‌های روس مورد هدف نیروهای ارتش سوریه قرار می‌گیرد.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه،‌ در یکی از حملات نیروهای جهادی که اواخر دسامبر گذشته انجام شد و داعش مسئولیت آنرا برعهده گرفت دست کم ۳۷ سرباز ارتش سوریه کشته شدند.

خبرگزاری‌های از این حمله به عنوان مرگبارترین عملیات نیروهای داعش در سوریه پس از فروپاشی «خلافت» این گروه در سال ۲۰۱۹ خبر دادند.

جنگ داخلی در سوریه تاکنون بیش از ۳۸۷ هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها نفر را نیز از خانه و کاشانه خود آواره کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفت کودک فرانسوی داعش به فرانسه بازگشتند

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید