بخشش‌های دقیقهٔ نودی ترامپ؛ استیو بنون، مشاور پیشین خطاکار هم عفو شد

استیو بنون
استیو بنون Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عفو آقای بنون، یکی دیگر از بخشش‌هایی است که رئیس جمهوری ایالات متحده، در آخرین ساعات باقی‌مانده از صدارتش آن را به انجام می‌رساند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده در آخرین ساعات حضورش در کاخ سفید، استیو بنون، مشاور پیشین کارزار انتخاباتی خود را نیز عفو کرد.

عفو آقای بنون، یکی دیگر از بخشش‌هایی است که رئیس جمهوری ایالات متحده، در آخرین ساعات باقی‌مانده از صدارتش آن را به انجام می‌رساند. وی سال گذشته به فساد مالی و بهره‌برداری شخصی از اموال عمومی بازدداشت شده و بنا بود در ماه مه از نو روانهٔ دادگاه شود.

دو خوانندهٔ رپ به نام‌های لیل وین و کداک بلک، که به‌دلیل حمل سلاح گرم محاکمه شده‌اند،‌ و همچنین کوامی کیل‌پاتریک، شهردار پیشین دیتروت که به اتهام فساد در حال سپری کردن حکم ۲۸ سال زندان خود بود، در میان آخرین عفوشدگان هستند. 

در بیانیهٔ کاخ سفید که به‌همین مناسبت منتشر شده است آمده است که با فرمان اخیر ریاست جمهوری در مجموع، ۷۳ تن دیگر بخشیده شده و مجازات‌ ۷۰ تن دیگر نیز تخفیف یافته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای ترامپ پیش از این نیز به‌مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی، با استفاده از اختیارات خود، طبق سنت رئیس‌جمهوران آمریکا، شمار دیگری را نیز عفو کرده بود.

بخشش‌های دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش جنجال‌هایی را به‌همراه داشت، زیرا وی بدون بررسی درخواست‌های رسمی برای عفو، و تنها براساس توصیهٔ آشنایان، حامیان مالی و مجریان فاکس نیوز شماری از محکومانِ جرائم سایبری، حمل سلاح و فساد مالی را نیز بخشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هدیه کریسمسی ترامپ: بخشش یاران وفادار و انتقام‌گیری از پروندهٔ مولر

ترامپ عاملان کشتار سال ۲۰۰۷ بغداد را عفو کرد

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا