فرانسه؛‌ عملیات خودسر راستگرایان افراطی در کوههای پیرنه برای مقابله با مهاجران

تصویری از اعضای گروه نسل هویت طلب در رشته کوه های پیرنه
تصویری از اعضای گروه نسل هویت طلب در رشته کوه های پیرنه Copyright وبسایت نسل هویت طلب
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ده ها تن از اعضای یک گروه راست گرای افراطی، «نسل هویت طلب» با حضور در رشته کوه های پیرنه در مرز اسپانیا و فرانسه، در عملیات مقابله با مهاجران غیرقانونی شرکت کردند.

آگهی

ده ها تن از اعضای یکی از گروه های راست افراطی فرانسه موسوم به «نسل هویت طلب» این بار در رشته کوه های پیرنه، مرز اسپانیا و فرانسه، مستقرشدند تا به گفته خود جلوی ورود غیرقانونی پناهجویان به کشور فرانسه را بگیرند.

گروه نسل هویت طلب همچنین در سال ۲۰۱۹ با حضور در رشته های کوه های آلپ درجنوب شرقی فرانسه، طی عملیاتی به گفته خود نمادین، سعی کرده بود تا مانع از عبور صدها پناهجویی شود که از طریق این کوهها قصد عبور از ایتالیا به فرانسه را داشت.

کارول دلوگا، استاندار سوسیالیست این منطقه پیرنه از وزارت کشور و نیروهای پلیس خواست تا هرچه سریعتربه این نمایش های «غیرقانونی نسل هویت طلب»‌ که «ارزشهای جمهوریت فرانسه را به خطرمی اندازد»، پایان بدهد.

سخنگوی ژاندارمری این منطقه در گفتگو با رسانه های فرانسوی گفت که «شاهد هیچ حرکت غیرقانونی» از سوی این گروه نبوده و «هیچ گزارشی از فرد و یا افرادی که غیرقانونی مهاجرت کرده اند» از سوی این گروه به آنها گزارش نشده است.

جورج مریک، شهردار لوشون، نزدیکترین شهر به منطقه عملیاتی گروه نسل هویت طلب به رسانه ها گفته که «عملیات این گروه کاملا غیرقانونی بوده» و درخواست کرده که اعضای این گروه از سوی مقامات قضایی تحت پیگرد و تعقیب قرارگیرند.

این گروه تندرو که هسته اولیه آن در شهر لیون، دومین شهر بزرگ فرانسه، تشکیل شده است بارها در سال های اخیر با برگزاری طرح های شوک آور سعی کرده تا به ادعای خود «فرانسوی های واقعی را نسبت به چالش تغییر هویتشان» آگاه کند.

شهرت اصلی این گروه درمهاجرستیزی و اسلام ستیزی خلاصه می شود. ۵ سال پیش اعضای این گروه با سر بریده خوک به یک مسجد در حومه لیون رفتند.

برخی از کاربران اینترنت تصویرهای رسانه ای عملیات و حرکت نمادین این گروه برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی را شبیه تبلیغات گروه داعش دانسته اند.

یکی از اعضای این گروه در توضیح عملیات اخیر این گروه در رشته کوههای پیرنه می گوید که این گروه برای حفاظت از مرزهای فرانسه به این منطقه آمده است. او تاکیددارد که اعضای گروه با کمین کردن در مسیر پناهجویان غیرقانونی در همکاری با پلیس مانع از ورود آنها به خاک فرانسه می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض به قانونی جدید امنیتی در فرانسه با تظاهرات ۳۳ هزار نفری دنبال شد

پیروزی دیگر برای راستگرایان افراطی آلمان در انتخابات ایالتی شرق

انکار سالوینی و اصرار بازفید؛ «رهبر راستگرایان افراطی ایتالیا از روسیه پول دریافت کرد»