نمایندهٔ حامی ترامپ توییتر را به سانسورگری متهم کرد

مارجری تیلور گرین
مارجری تیلور گرین Copyright آسوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارجوری تیلور گرین بارها مدعی روی دادن تخلّف در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا شده و دونالد ترامپ او را «ستارهٔ جمهوریخواه آینده» نامیده است.

آگهی

مارجوری تیلور گرین، نمایندهٔ جمهوریخواه گردانندگان توییتر را به سانسور کردن محتوای حساب کاربری خود متهم کرد.

خانم تیلور گرین که به‌تازگی در ایالت جورجیا به نمایندگی برگزیده شده گفت:‌ «حق آمریکایی‌ها را می‌گیرند و صدایشان به‌گوش کسانی که به آنها رأی‌داده‌اند نمی‌رسد. شرکت‌های بزرگ فناوری صدایشان را خفه می‌کنند. این سانسور باید قطع شود.»

توییر حساب کاربری خانم تیلور گرین را به‌دلیل «چندین تخلّف» به‌مدّت ۱۲ ساعت مسدود کرده بود. مسئولان توییتر پیش از این نیز دست‌کم به دو توییت وی برچسب «بحث‌انگیز» زده و از بازنشر آنها جلوگیری کرده بودند. توییتر می‌گوید این مطالب دربردارندهٔ «خطر خشونت» بوده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مارجوری تیلور گرین که طرفدار پروپاقرص دونالد ترامپ و مدافع تئوری توطئهٔ موسوم به «کیواِنان» است در انتخابات ماه نوامبر به‌نمایندگی برگزیده شد و سوم ژانویه به‌طور رسمی وارد کنگرهٔ آمریکا شد. پیروان تئوری توطئهٔ «کیواِنان» معتقدند که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده با یک فرقهٔ شیطان‌پرست جهانی مبارزه می‌کند.

این نمایندهٔ جمهوریخواه بارها، بدون ارائهٔ سند و مدرک، مدعی روی دادن تخلّف در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا شده و دونالد ترامپ نیز او را «ستارهٔ جمهوریخواه آینده» نامیده است.

اقدام اخیر، تازه‌ترین محدودیتی است که توییتر، پس از یورش هواداران تندروی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه، بر حساب کاربری سیاستمداران برجسته اعمال می‌کند. این شبکهٔ اجتماعی هفتهٔ گذشته در اقدامی بی‌سابقه، حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه بست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه توئیتر را برای تن ندادن به قوانین داخلی از درآمد‌های تبلیغاتی محروم کرد

توییتر ۷۰ هزار حساب کاربری طرفدران تئوری توطئه «کیو‌-انان» را حذف کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح اجبار مالک چینی به واگذاری تیک‌تاک را تصویب کرد