چین: امید به‌نجات معدنچیان مدفون‌شده جان گرفت

کارگر معدن چینی در سال ۲۰۱۱
کارگر معدن چینی در سال ۲۰۱۱ Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورنیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرچه ۱۲ معدنچی از این میان توانسته‌اند با ارسال یادداشتی امدادگران را از زنده‌بودن خود مطلع کنند، از سرنوشت ۱۰ تن دیگر خبری در دست نیست.

آگهی

امدادرسانان چینی اعلام کردند ۱۲ معدنچی که به‌علّت انفجار در معدن طلای شرق چین زیر آوار دفن شده بودند پس از یک هفته زنده‌اند. امدادگران امیدوارند که بتوانند این کارگران را که در فاصلهٔ ۶۰۰ متری زیر زمین گرفتار شده‌اند برهانند.

به‌گزارش خبرگزاری رسمی چین این معدنچیان موفق شده‌اند از طریق مجرای باریکی که امدادگران حفر کرده بودند با آنان ارتباط برقرار کنند و سپس امدادگران توانستند به‌وسیلهٔ طناب‌های باریک برای گرفتارشدگان خوراک، دارو و کاغذ و مداد بفرستند.

گرچه ۱۲ معدنچی از این میان توانسته‌اند با ارسال یادداشتی امدادگران را از زنده‌بودن خود مطلع کنند، امدادرسانان به امید یافتن خبری از دیگر معدنچیان چندین مجرای باریک دیگر نیز حفر کرده‌اند، از سرنوشت ۱۰ تن دیگر خبری در دست نیست.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هفتهٔ گذشته انفجاری در معدن هوشان، واقع در استان شاندونگ چین، ورودی این معدن را مسدود کرد و سبب شد ۲۲ کارگر از روز ۱۰ ژانویه در زیر آوار دفن شوند و ارتباط آنها با بیرون به‌کلی قطع گردد.

حوادث معدن در چین کم‌سابقه نبوده و عمدتاً حاصل رعایت نکردن دستورالعمل‌های ایمنی است. در آخرین نمونه از چنین حوادثی، ماه دسامبر سال گذشته ۲۳ معدنچی بر اثر نشت گاز کربنیک در یک معدن زغال‌سنگ این کشور جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماشین‌آلات سنگین برای بیرون کشیدن ۴۰ کارگر محبوس هندی از زیر آوار تونل وارد عمل شدند

۱۱ نفر از معدنچیان گرفتار در معدن طلای «هوشان» چین نجات یافتند

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟