حملات پی در پی در افغانستان؛ ده‌ها نیروی محلی و پلیس هدف قرار گرفتند

انفجار یک خودروی پلیس در کابل
انفجار یک خودروی پلیس در کابل Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حملات و انفجارهای پی در پی در چندین ولایت افغانستان شدت بیشتری گرفته است و از روز گذشته باعث کشته شدن شمار زیادی از نیروهای پلیس و همچنین نیروهای محلی شده است.

آگهی

حملات و انفجارهای پی در پی در چندین ولایت افغانستان شدت بیشتری گرفته است و از روز گذشته باعث کشته شدن شمار زیادی از نیروهای پلیس و همچنین نیروهای محلی شده است.

فرهاد خادمی، سخنگوی والی غوریان به خبرگزاری فرانسه گفت: «دوازده نفر از اعضای یک گروه شبه نظامی حامی دولت شب گذشته پس از حمله طالبان در هرات کشته شدند.» البته رسانه‌های افغانستان شمار کشته شده‌ها در این حمله را ۱۳ نفر ذکر کرده‌اند.

محمد سردار بهادری یکی از اعضای شورای ولایتی در توضیح این حمله گفت که دو نفر از نیروهای طالبان در میان اعضای این گروه شبه نظامی نفوذ کرده بودند. وی افزود: «شبه نظامیان هنگام حمله در حال صرف شام بودند.»

طالبان نیز در روایت خود اعلام کرد که این دو نفوذی در نهایت توانستند فرار کنند. سخنگوی پلیس هرات نیز گفت که این دو نیروی طالبان جنگ افزارهای شبه نظامیان را با خود بردند.

دو پلیس در کابل کشته شدند

دستکم دو نیروی پلیس نیز امروز شنبه ۱۶ ژانویه در اثر بمب‌گذاری در غرب کابل پایتخت افغانستان کشته شدند. در این حمله محمد نبی بیان، معاون رئیس پلیس کابل نیز زخمی شد. این بمب در خودروی زرهی پلیس منفجر شد. هنوز کسی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. برخی شاهدان عینی تعداد کشته های این حمله را سه نفر عنوان کرده اند.

علاوه بر این روز گذشته بر اثر یک بمب‌گذاری انتحاری در جنوب هلمند یک پلیس کشته شد.

این خشونت‌ها در حالی افزایش یافته است که نمایندگان طالبان و دولت افغانستان از اوایل ماه جاری مذاکرات صلح در قطر را از سر گرفته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم یک زخمی در پی انفجار خودروی سفارت ایتالیا در کابل

ترور در افغانستان، مذاکرات بین‌الافغانی در قطر؛ سه کارمند دولت در کابل کشته شدند

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد