درخشش جودوکاران فرانسوی در رقابت های مسترز دوحه؛ پادشاه، پادشاه ماند

درخشش جودوکاران فرانسوی در رقابت های مسترز دوحه؛ پادشاه، پادشاه ماند
Copyright from Euronews video
Copyright from Euronews video
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تدی رینر که دو قهرمانی المپیک و ۱۰ عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد بی شک بهترین ورزشکار مرد روز پایانی نخستین تورنمنت بین المللی رقابت های فصل تازه جودو بود.

آگهی

رقابت های مسترز جودو در دوحه روز چهارشنبه با معرفی برگزیدگان اوزان سنگین به کار خود پایان داد. تدی رینر فرانسوی یکی از چهره های شاخص روز پایانی بود.

بهترین جودوکار مرد

تدی رینر که دو قهرمانی المپیک و ۱۰ عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد بی شک بهترین ورزشکار مرد روز پایانی نخستین تورنمنت بین المللی رقابت های فصل تازه جودو بود.

قهرمان فرانسوی در باره نحوه برگزاری مسابقات مسترز می گوید: «این مسابقات از هر لحاظ فوق العاده بود و کشور میزبان به خوبی از عهده وظایفش برآمد. مسابقات در شرایطی بسیار خوب برای ورزشکاران و اعضای فدراسیون جهانی برگزار شد؛ پس جا دارد که از کشور قطر و کلیه برگزارکنندگان تشکر کنم.»

جودوکار فرانسوی که از وی به عنوان پادشاه رقابت های دسته سنگین وزن این رشته نام می برند در دوحه با کسب چهارمین مدال طلای مسترز بار دیگر شایستگی های خود را به اثبات رساند.

رینر مبارزات مقدماتی را به آسانی با پیروزی پشت سر گذاشت و در فینال رقابت های به اضافه یکصد کیلوگرم اینال تاسویف روس را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت.

قهرمان اسطوره ای جودو فرانسه و جهان مدال طلای خود را از دستان رئیس کمیته المپیک کشور قطر دریافت کرد.

بهترین جودوکار زن

عنوان بهترین ورزشکار زن روز پایانی مسترز قطر به نیز به جودکار فرانسوی تعلق گرفت. مادلین مالونگا که مدافع عنوان قهرمانی جهان در این رشته است در مبارزه پایانی وزن منهای ۷۸ کیلوگرم همانند فینال مسابقات جهانی شوری هامادا، قهرمان ژاپنی را پیش رو داشت.

مالونگا در همان ابتدای این مبارزه سخت با فن «اوسوتوگاری» صاحب یک امتیاز وازاری شد و با کنترل مسابقه در نهایت با همین امتیاز پیروز از تاتامی خارج شد.

جودوکار زن فرانسوی پس از کسب عنوان قهرمانی رقابت های مسترز مدال طلای خود را از دستان رئیس فدراسیون ورزش های رزمی کشور میزبان دریافت کرد.

او پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «احساس خوبی دارم و بسیار بسیار خوشحالم چون روز مهمی برای من بود. امسال رقابت های المپیک برگزار می شود و بسیار مهم است که در هر تورنمنت پیروز شوم.»

فرانسه طلای سنگین ترین وزن بخش زنان را نیز از آن خود کرد

جودوکاران فرانسوی در ادامه درخشش در روز پایانی طلای سنگین ترین وزن مسابقات بخش زنان را نیز از آن خود کردند. رومن دیکو در مبارزه پایانی وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم با فن «اوسایکومی» ایرینا کیندزرسکا، دارنده مدال برنز جهانی از آذربایجان را شکست داد و بر سکوی نخست قرار گرفت.

طلای ۹۰ کیلوگرم برای هلند

مدال طلای رقابت های وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مردان به نوئل وان ته اند از کشور هلند رسید. این جودوکار هلندی در مبارزه پایانی با اجرای یک «شیمه وازای» سریع، بکا گوینیاشویلی از گرجستان را شکست داد تا نخستین مدال طلای خود را در رقابت های مسترز برگردن اندازد.

گرجستان طلای منهای ۱۰۰ کیلوگرم را برد

وارلام لیپارتلیانی، جودوکاری از کشور گرجستان در مبارزات دسته منهای ۱۰۰ کیلوگرم خوش درخشید و با غلبه بر کلیه حریفان به مدال طلا دست یافت.

این پدیده جوان دنیای جودو با همان امتیاز وازاری که در پانزده ثانیه نخست مبارزه فینال پس از اجرای یک «سئوی ناگه» سرعتی بدست آورد حریف آذربایجانی خود را شکست داد و بر سکوی نخست قرار گرفت.

بهترین فن روز پایانی

بهترین فن روز پایانی رقابت های مسترز دوحه را نیز ژورژه فونسکای پرتغالی در مبارزات وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم مردان به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ برگزیدگان اوزان سنگین گرند اسلم تل آویو معرفی شدند

جودو؛ کره جنوبی مسترز دوحه را با دو طلا آغاز کرد

جودو؛ روس‌ها طلا و نقره اوزان سنگین گرنداسلم بوداپست را درو کردند