فرانسه از بیم حملات تروریستی یک گذرگاه مرزی با اسپانیا را بست

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مرز فرانسه با اسپانیا
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مرز فرانسه با اسپانیا Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماکرون پیش از این گفته بود که فرانسه کنترل‌های مرزی خود در منطقه شنگن را تقویت می‌کند. ماکرون همچنین از اتحادیه اروپا خواسته بود تا رفت و آمد آزادانه افراد در میان کشورهای اتحادیه را بازبینی کند و تأکید کرده بود که قانون منطقه شنگن باید اصلاح شود.

آگهی

فرانسه یکی از گذرگاه‌های کوهستانی مرزی خود با اسپانیا در جنوب این کشور را از بیم حملات تروریستی احتمالی بست.

پایگاه اطلاع‌رسانی روادید شنگن با اعلام این خبر گفته است که فرانسه این اقدام را در چهارچوب تلاش‌های خود برای تقویت کنترل مرزی، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و حملات تروریستی انجام داده است.

فرماندهی پلیس استان «اوت گارون» دستور بستن این گذرگاه را که در گردنه «پورتیون» در مرکز رشته‌کوه پیرنه در جنوب فرانسه واقع شده برای «مدت نامعلوم» صادر کرده و از پیش با انتشار بیانیه‌ای این تصمیم را به اطلاع شهروندان رسانده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این نهاد دولتی محلی گفته است که با این حال نیروهای امنیتی و پلیس، کادر امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی و نیز پرسنل راهداری از این ممنوعیت معاف هستند و باقی افراد نیز می‌توانند از گذرگاه جایگزین در منطقه «مل پون دو روا» استفاده کنند.

شهردار شهر کوچک مرزی «بوسوست» در اسپانیا می‌گوید این تصمیم مشکلات جدیدی را برای افرادی که نیاز دارند روزانه از گردنه پورتیون به آن سوی مرز سفر کنند، ایجاد کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش از این گفته بود که کشورش کنترل‌های مرزی در منطقه شنگن را تقویت می‌کند. ماکرون همچنین از اتحادیه اروپا خواسته بود تا رفت و آمد آزادانه افراد در میان کشورهای اتحادیه را بازبینی کند و تأکید کرده بود که قانون منطقه شنگن اتحادیه اروپا باید اصلاح شود.

رئیس جمهور فرانسه در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) هنگام بازدید از نقطه صفر مرزی فرانسه و اسپانیا در پرتوس واقع در جنوب کشورش، اظهار داشت: «حملات اخیر اروپا را مجبور به تشدید مبارزه با تروریسم می‌کند. اقدامات تروریستی توسط افرادی كه از جریان مهاجرت استفاده می‌كنند انجام می‌شود.»

در ماه نوامبر‌، ماکرون همچنین اعلام کرد که فرانسه پس از قرار گرفتن مجدد این کشور در کانون توجه حملات تروریستی، در پاییز سال گذشته شمار نیروهای پلیس مرزی را به دو برابر افزایش داده و از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به ۴ هزار و ۸۰۰ نفرمی‌رساند.

چند روز پس از اعلام مواضع دولت فرانسه در مورد مرزهای اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز از پیشنهاد ماکرون برای اصلاح مرزهای شنگن پشتیبانی کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز دولت فرانسه قانونی را مجددا به اجرا گذاشت که به موجب آن شهروندان چندین کشور جهان که ویزای طولانی مدت یا اجازه اقامت بریتانیا را دارند، اگر بخواهند از طریق فرانسه به بریتانیا بروند، باید ویزای ترانزیت فرودگاهی داشته باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ صف‌های طولانی کامیون‌ها فرانسه را ناچار به بازگشایی مشروط مرز بریتانیا کرد

ماکرون و مرکل خواستار اصلاح مقررات حوزه شنگن برای مقابله با تروریسم شدند

روایت پناهجوی ایرانی درباره عبور از مرز فرانسه به‌سوی بریتانیا: «این کوچ اجباری است»